גירושים
גירושיםצילום: ISTOCK

ש' ואשתו י' נשואים יותר מעשור. הם עלו מהודו לישראל לפני מספר שנים, יחד עם ילדם היחיד.

עוד לפני שעלו חוותה א' אלימות קשה מצד בעלה, אך העלייה לארץ לא תרמה למצב, ועוד ביומם הראשון על אדמת המדינה הכה אותה מכות שהובילו להזמנת משטרה. מאז י' ובנה סבלו מאלימות חוזרת ונשנית.

לפני כ-3 שנים הגישה י' תביעת גירושין. הבעל מצידו טען לשלום בית. בהסכם בין הצדדים התחייב הבעל להימנע מאלימות פיזית ומילולית, אך לא עמד בכך. כעבור שנה נוספת של אלימות נאלצה י' לעזוב את הבית.

לפני כעשרה חודשים ניתן פסק דין לחיוב ש' בגט, אך הבעל עומד בסירובו, טוען לשלום בית ומסכים להתגרש רק אם תוותר האישה על חלקה ברכושם המשותף. בעקבות כך הופעלו עליו סנקציות שונות, בהן חיוב בכתובה ובמזונות של 1500 ₪ בחודש, אך ללא הועיל.

עורכת הדין תהילה כהן, הטוענת הרבנית של האישה המייצגת אותה מטעם ארגון יד לאישה מבית אור תורה סטון, הבינה תהילה שנקודת התורפה של ש' היא מקום העבודה שלו וביקשה לממש את החוק שמאפשר להגביל את זכותו להיות מועסק בעבודה ציבורית, בגוף המבוקר ע"י המדינה.

בעקבות בקשתה של תהילה, ביום חמישי האחרון החליט בית הדין בירושלים בראשותו של הדיין הרב אוריאל לביא, לממש את צו הגבלה לפי חוק בתי הדין הרבניים, והורה לחברת 'אגד' לפטרו תוך 30 ימים. מימוש צו ההגבלה הינו שלב נוסף בדרך לשחרורה של י'.

פנינה עומר, מנכ"לית ארגון יד לאישה, אמרה "ראינו בעבר שימוש בסנקציות שונות, אך כל פתרון יצירתי כזה נותן תקווה גדולה לנשים נוספות כי ישנן דרכים נוספות להביא לשחרורן מכלא עגינותן".

עו"ד כהן שמייצגת את י' אמרה "י' אישה מרשימה, שאחרי מסכת האלימות שחוותה זכאית ככל אחת לחיים שלווים ומאושרים. אנו לא ננוח ולא נשקוט עד שי' תקבל את חירותה ותצא יחד עם בנה לחיים חדשים וטובים".