אלונה ברקת
אלונה ברקתצילום: פלאש 90

אלונה ברקת, הבעלים של קבוצת הפועל באר-שבע שהצטרפה למפלגת "הימין החדש" של איילת שקד ונפתלי בנט, חשפה לראשונה חלק מהדעות הפוליטיות שלה: מהסכסוך הפלסטיני-ישראלי, דרך הטענות על הדתה במערכת החינוך ועד החזון שלה לכנסת הבאה.

בראיון למהדורה המרכזית בחדשות 12 סיפרה ברקת כי "לפני כמה שבועות איילת ונפתלי פנו אליי, הרגשתי חיבור מופלא אליהם שאנחנו מדברים באותה שפה ושיש לנו את אותם הערכים וכולנו רוצים להוביל שינוי, כך זה התחבר".

''אני מגיעה להיות שליחת ציבור. זו זכות להיות בכנסת, אני רוצה לקדם את האג'נדה שלנו ולהוביל מהפכה חברתית ואני אעשה את זה בכל תפקיד שאבחר", אמרה ברקת. מטרתה העיקרית היא "להוביל מהפכה חברתית בכל תחום שאוכל. זה אומר לתת לכל ילד בכל מקום שהוא נמצא את ההזדמנות להגשים את עצמו".

על תחבורה ציבורית בשבת אמרה: "אני מאמינה שצריך לשמור על הסטטוס קוו, יחד עם זאת במקומות שירצו להוביל שינוי - אני מאמינה שבאמצעות הידברות יוכלו לעשות גם את זה". על זכויות לקהילת הלהט"ב ציינה כי "צריך למצוא את המקום בשביל שכולם ירגישו בנוח ושהזכויות שלהם מתקיימות".

ברקת הדפה את הטענות נגד חוק הלאום. "החוק מדבר על מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. יש את מגילת העצמאות שמדברת על שוויון לכל אזרחי המדינה. יחד עם זאת, אני מבינה את התחושות ומכירה אותן ובטוחה שנמצא את הנוסחה המתאימה שכולם ירגישו בנוח.

''אני יכולה להגיד שקיבלתי הודעות מהמון אנשים אבל שתיים ריגשו אותי במיוחד והן מהשחקנים שלנו הערבים שאמרו לי שהם יודעים ובטוחים שבאותה הדרך והאופן שפעלנו בהפועל באר שבע אביא גם לפוליטיקה הישראלית".

בנוגע לסכסוך הערבי-ישראלי אמרה ברקת ''אני נגד מדינה פלסטינית, נקודה. כרגע אין פרטנר אז זה בכלל לא רלוונטי כל ההצעות שאני שומעת כלכך הרבה הצעות". על מיטוט שלטון חמאס בעזה היא אמרה: "אני חושבת שכולנו מבינים - אנחנו לא רוצים שיהיה שלטון טרור שנמצא כל כך קרוב אלינו, יש אנשי צבאי שאמונים על הדבר הזה ואני לא רוצה להיכנס לדברים שאנשים אחרים צריכים לתת פתרונות".

לדבריה, אין שום ''הדתה'' במערכת החינוך. "אני לא חושבת שיש הדתה. אני חושבת שגם אני ואתה רוצים שהילדים שלנו ילמדו את המסורת שלנו, את המסורת היהודית - ילמדו תנ"ך, סידור, תפילה וידעו מה זה קידוש וידעו מה זה חגי ישראל. מה רע בזה? זה לא פחות חשוב מאזרחות או לשון או מתמטיקה".

אלונה ברקת: מאמינה בזכותנו הנצחית על ארץ ישראלניב אהרונסון, וואלה!NEWS