הג'ודוקא שגיא מוקי
הג'ודוקא שגיא מוקיצילום: באדיבות הועד האולימפי

נבחרת הג'ודו של ישראל לא נחה. אחרי שזכתה המשלחת הישראלית כולה בשבע מדליות בתחרות הגראנד-פרי היוקרתית שהתקיימה לראשונה בישראל לפני כשבועיים, נבחרת הגברים של הג'ודו ממשיכה לספק שיאים וניצחונות כשזכתה בשלוש מדליות נוספות בתחרות חשובה מאוד לפני המשחקים האולימפיים שיתקיימו ב-2020 בטוקיו שביפן.

זה התחיל אמש עם זכייתו של ברוך שמאילוב במדליית ארד, והמשיך הערב (ראשון) עם שתי זכיות נוספות - כששגיא מוקי זכה במדליית כסף בתום דרמה גדולה ופיטר פלצ'יק הוסיף לארון מדליית ארד נוספת.

מוקי רשם חמישה ניצחונות יפים בדרך לגמר, שם פגש את דומיניק רסל, לו הפסיד באליפות העולם בבאקו בחודש ספטמבר האחרון, וגם בטורניר הגראנד סלאם שבגרמניה, מדינתו של הג'ודוקא רסל.

מוקי ביצע איפון בדרך לניצחון, וכבר ראה את מדליית הזהב, אך השופט נעזר במערכת ה-VAR ובעזרת צילומי הווידאו הוחלט כי מוקי יקבל ווזארי בלבד. ברגע האחרון ביצע רסל איפון וקטף את מדליית הזהב, מוקי הסתפק במדליית הכסף בלבד.

כאמור בהמשך זכה גם פלצ'יק במדליית ארד, כשיתר הגו'ודקאים הישראלים שהתחרו הערב בצרפת - אורי ששון ולי קוכמן, הפסידו בקרבות על מדליית הארד והגיעו למקום הרביעי והמכובד.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, בירכה את הספורטאים על ההישג שמצטרף אל שלל ההישגים של נבחרת הג'ודו כשאמרה: "הישג אדיר לנבחרת הג'ודו ביומה השני של התחרות היוקרתית - גראנד סלאם פריז 2019 כשארבעה ספורטאים מנבחרת הגברים הגיעו להתמודד בקרבות על המדליה. שוב דגל ישראל מונף לו בתקרת האולם בפריז עם זכייתם של שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק במדליות".

השרה רגב לא שחכה לברך את מוקי על מדליית הכסף שהצטרפה למדליית הזהב בה זכה בתחרות שהתקיימה לפני שבועיים בישראל, כשאמרה: "יום מרשים לשגיא מוקי שמסיים שבועיים גדולים מבחינתו - מדליית זהב בגראנד פרי תל אביב ומדליית כסף בגראנד סלאם פריז. פחות משבועיים אחרי הזכייה שלו במדליית זהב מול אלפי צופים כאן בישראל, שגיא מוקי מסיים תחרות נוספת על הפודיום ואחרי יום כמעט מושלם, בו גבר על כל יריביו בהטלות איפון, זוכה לבסוף שגיא במדליית הכסף אחרי דרמת שיפוט מורטת שערות.

ברכות לפיטר פלצ'יק שנעדר מהתחרות בארץ, החלטה שהוכחה כנכונה, עם זכייתו במדליית הארד אחרי תחרות מרשימה במיוחד.

הישג מדהים במיוחד ללי קוכמן, שהרשים במהלך כל התחרות והגיע עד לקרב על מדליית הארד. ההישג האדיר של קוכמן מוכיח שלנבחרת יש קאדר עמוק לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו.

מחמאות גם לאורי ששון שמוכיח שהוא חוזר לכושר וכמעט מצליח לשחזר את ההישג אך מפסיד בסוף בקרב על מדליית הארד.

שאפו ענק ליו"ר האיגוד, משה פונטי ולמאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה שיחד עם גיא פוגל והצוות המקצועי שמצליחים להעמיד כמעט באופן שגרתי את הספורטאים שלנו על פודיום המנצחים ומצהירים כוונות ברורות לקראת טוקיו 2020".