עפולה. ארכיון
עפולה. ארכיוןצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה הבוקר (שני) מחמת הספק צעיר כבן 20 מרצח אביתר קיטץ בינואר 2016 בעפולה.

הפרקליטות טענה בכתב האישום שהוגש נגד הצעיר בחודש מרץ 2016, בעודו קטין, כי הוא רצח את קיטץ בשל מה שהוגדר "טעות בזיהוי", לאחר שחשב שמדובר באדם אחר עמו היה מסוכסך. לאחר שקיטץ יצא לרכיבה על אופניים חשמליים ברחוב קירשטיין בעיר עפולה כשהוא עוטה צעיף על צווארו, הבחין בו הקטין וחשב כי מדובר באותו אדם עמו הוא מסוכסך.

לפי כתב האישום, הקטין ניגש לביתו שנמצא בסמוך, הצטייד בסכין והמתין שהמנוח יחלוף שוב. כאשר הגיע קיטץ על אופניו למקום הגיח הקטין מאחור ורדף אחריו מבלי שהרגיש, ודקר אותו מספר דקירות בגבו. כתוצאה מהדקירות נפצע קיטץ באורח אנוש ובהמשך נקבע מותו.

עוד נטען בכתב האישום הקטין הותיר את קיטץ מדמם ברחוב ושב לביתו, שם התקלח וכיבס את בגדיו, שטף את הסכין והשיב אותה למגירת המטבח, בכוונה לשבש חקירה אפשרית ולטשטש את עקבותיו. לאחר מכן יצא הקטין מן הבית ולא שב כל אותו לילה.

באופן חריג, ושלא כמקובל במשפטי רצח, שוחרר הקטין במהלך משפטו למעצר בית, לאחר שבית המשפט העליון סבר שהראיות נגדו בעייתיות. בהחלטת בית המשפט העליון נקבע כי אין להתעלם מהעובדה שההודאה חולצה מהקטין על ידי המדובבים תוך יצירת אוירה קשה בתא המעצר ותוך השמעת איומים כלפיו.