אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד אבירם זגורי, בגין רצח רותם הרוש ז"ל במהלך מסיבת יום ההולדת שלו בחודש נובמבר האחרון.

על פי עובדות כתב האישום, החל מה15 בנובמבר בשעות הערב ועד למחרת לפנות בוקר נערכה לרותם הרוש מסיבת יום הולדת בביתו בה השתתפו אנשים רבים, בשעות שונות, ובניהם גם זגורי.

לפני המסיבה פתח אחיו של הרוש קבוצת ווטסאפ מצומצמת לרגל יום ההולדת בשם "יומלדת", בה התבטא זגור, בין היתר, שהוא עומד לבוא למסיבת יום ההולדת רעול ולעשות בלגאן.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שהחלה המסיבה התפתח ויכוח אלים בין זגורי לבין חברו של הרוש, אדם מסרוגה, אשר במהלכו הכה זגורי את מסרוגה בפניו, והשניים דחפו זה את זה. זמן מה לאחר מכן עזב זגורי את המסיבה תוך שהוא מחליט להרוג את מסרוגה.

בהתאם להחלטה זו הצטייד זגורי ברובה ובסמוך לשעה 03:45 הגיע יחד עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה לסמטה הקרובה לביתו של הרוש. בסמטה שהו באותה העת מספר משתתפים מהמסיבה, וביניהם גם הרוש ומסרוגה. זמן קצר לאחר מכן, לאחר ששמעה צעקות מהמקום, הגיעה לסמטה גם אמו של רותם הרוש, שולה הרוש.

לפי כתב האישום, בשלב כלשהו, ולאחר ויכוח, שלף זגורי את הנשק וירה לעבר מסרוגה מספר כדורים בבטנו ובירכו, כדור אחד בירך של שולה הרוש וכדור אחד בראשו של רותם הרוש, מבלי שלירי קדמה התגרות. לאחר מכן, נמלטו זגורי והאדם הנוסף שעמו מהסמטה.

יום למחרת, בשעות הערב, הגיע זגורי באופן מפתיע וללא הודעה מוקדמת, לבית דודתו באשדוד, שם הסתתר בזמן שהמשטרה חיפשה אחריו, עד ל-22 בנובמבר אז נעצר.

כתוצאה מהירי, נפגע רותם הרוש בראשו ונפטר במקום. אדם מסרוגה הובהל לבית החולים "סורוקה", שם נותח מספר פעמים ועקב הדרדרות במצבו הורדם והונשם במשך כחודש. שולה הרוש של המנוח הובהלה אף היא לבית החולים "סורוקה".

כתב האישום מייחס לזגורי ביצוע עבירות של רצח, נסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ונשיאת והובלת נשק. הפרקליטות מבקשת לעצור את זגורי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. לדבריה, לזגורי עבר פלילי עשיר, בין היתר בעבירות אלימות רבות. הוא ריצה בשנים האחרונות מאסרים רבים בפועל, והשתחרר ממאסרו האחרון ביוני אשתקד.