מייק פנס
מייק פנסצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ביקור רם דרג באושוויץ-בירקנאו. סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, יבקר ביום שישי הקרוב במחנה ההשמדה שהקימו הנאצים על אדמת פולין אושוויץ-בירקנאו יחד עם נשיא פולין אנדז'יי דודא.

פנס יגיע אל מחנה ההשמדה יחד עם אשתו, והשניים אמורים להניח זר לזכר הנרצחים במחנה.

זהו הביקור של הנציג האמריקאי רם הדרג ביותר בממשל טראמפ שמבקר במחנה ההשמדה הנאצי בפולין. ביקורו של סגן הנשיא פנס יגיע לאחר שהוא יקח חלק ב"וועידת המזרח התיכון" שתתקיים בוורשה.

פנס ומזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו יגיעו לפולין ויקחו חלק בוועידה בה ישתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי החוץ של מדינות ערב רבות ובהן מדינות המפרץ, ירדן, מצרים ועוד. פנס ובכירי הממשל האמריקאי יוועדו עם ראשי הממשל הפולני ביום רביעי, וביום חמישי ישתתפו בפתיחת הוועידה שאמורה לדון בדרכים לפתרון הסכסוך בין ישראל והפלסטינים.

ביום שישי אמורים פנס ואשתו להגיע יחד עם נשיא פולין ורעייתו לאושוויץ-בירקנאו ולקיים טקס לזכר הנרצחים במחנה. יתכן כי פנס אף ישא נאום במהלך הטקס.

כזכור, ארה"ב הביעה זעם לאחר שממשלת פולין העבירה את "החוק הפולני" שאסר על השימוש שמונח "מחנות השמדה פולניים" והאשמת האומה הפולנית בביצוע פשעים נגד האנושות במהלך השואה. לאחר פרסום ההצהרה המשותפת של ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי, חזרו היחסים בין ארה"ב ופולין למסלולם.