נתניהו, אמש
נתניהו, אמשצילום: דוברות

בתנועת השמאל הקיצוני ''שלום עכשיו'' תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ניסיונותיו לאחד את מפלגות הימין הקטנות, בהן מפלגת עוצמה יהודית המזוהה עם מורשתו של הרב מאיר כהנא הי''ד.

''לפני 34 שנה רוב הכנסת יצאה בהפגנתיות מהמליאה כשמאיר כהנא נאם. כך עשו גם כל חברי הליכוד. עכשיו ראש הממשלה ומנהיג הליכוד הופך עולמות כדי להכניס את הכהניסטים לכנסת ולהנציח את מורשת הגזענות היהודית", אמרו אנשי שלום עכשיו. ''יותר מהכול זה בעיקר עצוב''.

אמש אמר ראש הממשלה נתניהו כי מפלגות הבית היהודי, עוצמה יהודית, 'יחד' של אלי ישי והאיחוד הלאומי חייבות להתאחד על מנת להציל 6-7 מנדטים בגוש הימין.

''אסור לאבד את הקולות האלה כי בסוף זה או ממשלת שמאל או ממשלת ימין. הפיצול בימין יביא בהכרח להפסד בבחירות. לכן אני פונה אליכם ולכן אני מקיים שיחות טלפון ופגישות עם כל ראשי המפלגות הללו כדי להתאחד ולהתחבר", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הדגיש כי ''אף אחד מהם לא עובר את אחוז החסימה, חיבור ביניהם יביא 6-7 מנדטים לפחות. חיבור של אחד מהם עם הליכוד לא מוסיף מנדטים בסקרים שלנו ולכן זה לא משיג את המטרה''.

נתניהו גם הבטיח כי בני גנץ לא יצטרף לממשלתו הבאה. ''לא אלך לממשלה עם בני גנץ. אני ארכיב קודם כל את הקואליציה הזאת - ממשלת ליכוד לאומית, ממשלת ימין".

אם יש רצון ימצאו הפתרונות לאחדות

מוקדם יותר אתמול התכנסו בירושלים רבני הציונות הדתית אשר דרשו מראשי מפלגות 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי', הרב רפי פרץ וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', להודיע בהקדם על איחוד בין המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-21.

''כולנו, כלל הרבנים, נתמוך כולנו ונעמוד מאחורי המפלגה המאוחדת", הבטיחו בסיום הכינוס. ''את הדרך ליישום אחדות זו בפועל, יעשו אנשי המעשה, וידעו כיצד ליישם זאת בהקדם כמתבקש, לנוכח הזמן הדוחק.

''אנו מאמינים בכוחו הגדול של הציבור הנאמן לתורה, לעם ולארץ, המעוניינים בתקומת המדינה ושלו אחריות עצומה ומסירות לבניין התורה בכל תחומי החיים. מתוך אחדות זו אנו מקווים שיוכלו לצרף בהקדם גם את שאר המפלגות הקרובות לרוח גדולה זאת.

הרבנים הוסיפו, ''אנו קוראים לכל הציבור הדתי לאומי ולכל ההולכים בדרך הציונות הדתית לחזור הביתה ולתת את כוחם למפלגה המאוחדת''.

הרבנים בקריאה לציבור: לחזור הביתה