ערוץ 7 עם פמליית ראש הממשלה בדרך לפולין

ראש הממשלה בנימין בנימין המריא הערב (שלישי) לוועידה בינלאומית בוורשה שבפולין, שתתמקד בדיוניה במצב במזרח התיכון ובעיקר באיראן.

נתניהו אמר לכתבים לפני עלייתו למטוס כי "זו ועידה בינלאומית מאוד חשובה בוורשה. המוקד הוא איראן. זה מאגד את ישראל, את ארה"ב, מדינות באזור, מדינות גם מחוץ לאזור. יהיו שם מפגשים מעניינים.

''איראן שולחת לנו איומים ביום המהפכה ה-40, הם איימו להחריב את תל אביב וחיפה, ואמרתי שהם לא יצליחו בזה, אבל אם הם ינסו, אז אני חוזר ואומר שזה יהיה יום המהפכה האחרון שהם יחגגו, המשטר הזה''.

לדברי נתניהו, ישראל פועלת באמצעים רבים נגד התוקפנות האיראנית, נגד הניסיון של איראן להתחמש בנשק גרעיני, בטילים בליסטים. "את פעולות הטרור שלהם באירופה אנחנו חושפים פעם אחר פעם, וגם את הניסיונות שלהם להתבסס בסוריה אנחנו בולמים פעם אחר פעם, יום אחרי יום.

''אני חושב שעצם קיום הוועידה הזאת שבה ישראל, ארה"ב, מדינות שונות בעולם ומדינות באזור יושבים במקום אחד, באולם אחד ודנים על נושא אחד שהוא לדעתי הנושא החשוב ביותר לביטחון הלאומי שלנו, זה הישג חשוב מאוד. אני מאוד מעריך את היוזמה האמריקאית שאני מלווה אותה ואני שותף לה חודשים ארוכים''.

נתניהו אישר שישראל תקפה אתמול בסוריה, ''אנחנו פועלים כל יום, כולל אתמול, נגד איראן. כל הזמן. נגד איראן ונגד הניסיונות שלה להתבסס באזור. וגם אני יכול להגיד לכם חד משמעית שהלחץ הכלכלי מורגש בניסיונות של איראן נגדנו משום שאנחנו רואים את השבר הכלכלי משפיע גם שם. אנחנו רואים קיצוץ של תקציבים, קיצוץ של כוחות, משיכה של כוחות, ואנחנו רואים את זה בכל הזירות מסביב לעולם. בלי יוצא מן הכלל.

''אנחנו רואים את זה בסוריה, אנחנו רואים את זה בלבנון, אנחנו רואים את זה גם בעזה ורואים את זה גם במערכות של נשק, מערכות נשק חשובות מאוד שאיראן מתקשה להציב בין השאר בגלל הבעיות התקציביות, קודם כל בגלל ההתנגדות האקטיבית הצבאית של ישראל", סיפר ראש הממשלה.

נתניהו נשאל האם מדינות מערב אירופה והאיחוד האירופי עוצמות עיניים לנוכח מה שאיראן עושה, והשיב ''עוצמות עיניים? הן שמות כיסוי בכוח. איך אפשר להתייחס לזה אחרת? הן פשוט מתעלמות מהעובדה שאיראן מפעילה חוליות טרור בתוך המדינות שלהן. באותה העת המדינות של אירופה מחזרות אחר איראן ומנסות למצוא לה כל מיני מעקפים לסנקציות האמריקאיות.

''אם יש דבר שהוא אבסורדי זה הדבר הזה. אנחנו גם חושפים, אני לא מסתיר את זה, ישראל בפעולותיה, וזאת המדיניות שלנו, היא זאת שחושפת את רשת הטרור האיראנית באירופה ובעולם בכלל, אבל קודם כל באירופה. ואנחנו מפנים את זה לשירותי הביון של אירופה, גם הצלחנו לעצור כמה מקרים כאלה.

''והממשלות הללו באירופה יודעות היטב שאיראן היא מדינה טרוריסטית שפועלת ללא שום סייג, ויש בזה איזה הבעת זלזול עמוקה של איראן מול ממשלות אירופה. כאילו 'זה לא משנה מה נעשה לכם, אתה תבואו ותתחננו אלינו'. זה חייב להשתנות. אולי, ואני מקווה, שהכינוס הזה יהיה התחלה של שינוי".

אל הוועידה שמאורגנת על ידי ארצות הברית הוזמנו נציגים של 70 מדינות מכל העולם. שר החוץ האיראני מוחמד זריף הגדיר את הוועידה "קרקס אנטי-איראני מעורר רחמים".

השרים ישראל כ''ץ וגלעד ארדן ימלאו את מקומו של ראש הממשלה נתניהו עד לשובו לישראל ביום שישי הקרוב.

נתניהו לפני המראתו לוורשה