משה כחלון
משה כחלוןPhoto by Meir Vaknin/Flash90

מפלגת ''כולנו'' כינסה הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים שבה הציגה תוכנית להוזלת מעונות היום.

"אנחנו יודעים כמה קשה לזוגות צעירים לשלוח את הילדים למעון, במיוחד עד גיל 3. אנחנו מכירים את העלויות ואיכות החינוך. הילדים יקבלו יותר פיקוח ללא פשרות וההורים ישלמו בהבשלה מלאה כחצי מהסכום שהם משלמים היום", אמר שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון.

''בעקבות המהפכה שנביא לחינוך לגיל הרך: הילדים יקבלו הרבה יותר, הפיקוח יהיה מלא וללא פשרות וההורים ישלמו חצי ממה שמשלמים היום", הבטיח כחלון. ''אנחנו מציגים היום בשורה חדשה לעם ישראל שמהותה: העברת כל הסמכויות על החינוך לגיל הרך למשרד החינוך והגדלה משמעותית של כל התקציבים''.

התוכנית שמציעה מפלגת כולנו, תסבסד בכ-1,300 שקלים לחודש את עלות מעונות היום – מתוך 2,570 שקלים. עלות התוכנית דורשת תוספת תקציב של 4.2 מיליארד שקלים.

כחלון הודיע כי מפלגתו לא תפעל לאיחוד עם מפלגות אחרות לפני הבחירות. "חיבור פוליטי זה עבודה", אמר. "אם הציבור לא רוצה אותי כשר אוצר, לא אבוא בדלת האחורית. לא דרך ביבי ולא דרך אף אחד אחר. אני מבקש את אמון הציבור. לא יהיו שום חיבורים לפני הבחירות".

במהלך מסיבת העיתונאים פרצה מהומה כאשר מתנגדי כחלון, עובדי המלט, החלו לצעוק ''כחלון רמאי'' וסירבו לצאת מהאולם. שר הכלכלה, אלי כהן, הגיב להפרעות כי ''זה רק מראה שאנחנו לא נכנעים למונופולים'', בעקבות החלטתו להשית על יבואני המלט היטל היצף בשיעור של 0.25%.