נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by David Cohen/Flash90

שר החינוך נפתלי בנט מגיב להחלטת היועץ המשפטי לממשלה לפיה מל״ג יו"ש מוסמכת לקבל את ההחלטה על הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל.

"זוהי החלטה מצוינת של היועמ"ש אשר סוללת את הדרך להקמת הפקולטה לרפואה באריאל.
ההחלטה נדונה בשעה זו במל״ג יו״ש, וההצבעה תתקיים בשעתיים הקרובות", דברי בנט.

הוא הוסיף כי "בישראל יש מחסור עצום ברופאים. מדובר בצורך לאומי הן של עולם האקדמיה והן של עולם הרפואה. אנו חייבים להתקדם קדימה למרות שהקרטל האוניברסיטאי מתעקש לתקוע מקלות בגלגלים. אני משוכנע שחברי מל״ג יו״ש יקבלו היום החלטה נכונה ויעדיפו את האינטרס הציבורי הרחב על פני שיקולים פוליטיים צרים".

נזכיר כי היועץ מנדלבליט קבע כי החלטת הוועדה לתכנון ולתקצוב נגד הקמת הפקולטה לרפואה באריאל היא בגדר המלצה בלבד.

בחוות דעת בנושא הוא כתב כי לא ניתן לקבוע שמל"ג יו"ש אינה מוסמכת כיום לקבלת ההחלטה בעניין פתיחת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל וכי אין מניעה משפטית שתקבל החלטה בנושא.

היועץ קרא למל"ג לקיים דיון רציני בתוך פרק זמן קצר שיאפשר לאוניברסיטת אריאל, על הסטודנטים והמרצים הקשורים לכך, להיערך ביחס לפעילותה בשנת הלימודים הקרבה, ולכל המאוחר יש לקיים דיון או להתייחס לעניין זה בתוך חודשיים ממועד החלטת מל"ג יו"ש בנושא.

"ככל שמל"ג יו"ש תחליט על הקמת הפקולטה לרפואה, ראוי כי מל"ג תידרש לנושא בהקדם האפשרי כאמור, על מנת לאפשר לאוניברסיטת אריאל ולכלל הגורמים הנוגעים בדבר לכלכל צעדיהם בהתאם. פשיטא, כי בנסיבות העניין, החלטה מאוחרת של מל"ג בנושא זה תהא ההחלטה הסופית המחייבת בהתאם לסמכויותיה לפי חוק".