בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

בני גנץ יכתוב מחדש את ההיסטוריה הפוליטית-חרדית? עו"ד עומר ינקלביץ', חרדית אם לחמישה, פעילה חברתית ותושבת בית שמש, צפויה להשתלב ברשימתו של בני גנץ ותהפוך לחברת הכנסת החרדית הראשונה בכנסת.

העיתון ''ידיעות אחרונות'' מדווח כי יו"ר ''חוסן לישראל'' גנץ הוא שחתום על המינוי וינקלביץ' צפויה להתמקם במקום ריאלי. ההחלטה התקבלה "מתוך רצון להרכיב רשימה המכילה את פסיפס החברה הישראלית".

עומר היא בוגרת החינוך החרדי מבני ברק ואנגליה, בעלת תואר שני במשפטים כמצטיינת דיקאן ועוסקת בעריכת דין משנת 2007.

למרות היותה בעלת דעות ליברליות יחסית, היא חתומה על לא מעט טורי דעה שקראו ליישר קו עם הרעיון החרדי ולא לכפות עליו את ביטול הפרדה המגדרית.

באחד הטורים כתבה: "הרדיפה האנטי חרדית של ארגוני הנשים את ההפרדה, אינה ליברליות. היא קנאות אנטי דתית רדיקאלית המבקשת לכפות ערכים חילוניים על אנשים מאמינים. זו בדיוק ההיפך מליברליות וסובלנות. זו רדיפת דת, במסווה עכור ובאצטלה כביכול נאורה".

לדבריה, "זו אינה מלחמה על הדרת נשים, גם לא על אופיו של המרחב הציבורי. זו מלחמה נגד אמונתם של אנשים, המבקשים לחיות את חייהם כרצונם, באירועים שלהם, במסגרות הלימוד הייחודיות שלהם, מבלי לכפות דבר על מי שאינו מעוניין בכך. הניסיון לקשור בין הפרדה לבין הדרת נשים כביכול, הוא פייק מוחלט. אין שמץ של הדרה בהפרדה בין גברים לנשים, כל זמן שלשני המינים ניתן אותו שירות".

נשים חרדיות מתנועת "נבחרות" בירכו על צירופה של ינקלביץ' למפלגתו של גנץ: "הצבת אישה חרדית במיקום ריאלי לכנסת ישראל היא בשורה חשובה ומרעננת בפוליטיקה הישראלית. 51.4% מהמגזר החרדי לא מגיע לידי ביטוי ולא זוכה לייצוג משלו בכנסת וזו מציאות שחייבת להשתנות. כשהתחלנו להוביל את המאבק לפני 6 שנים אף אחד לא האמין שזה אפשרי, וכעת גם אנשים לא דתיים וגם דתיים מבינים שחייבים לשנות.

"אנו מאחלות לעומר הצלחה רבה בהבאת הסוגיות הבוערות החברתיות בציבור החרדי לשולחן ובמתן אלטרנטיבה חברתית, ערכית ואמיתית לעסקנות הפוליטית הקיימת", אמרו.