שופט כדורגל (ארכיון)
שופט כדורגל (ארכיון)צילום: פלאש 90

ב-28 בנומבר 2001 רעד עולם הכדורגל הישראלי כשנחשפה פרשה של הטיית תוצאות 20 משחקי כדורגל לשם זכיה בהימורים. הפרשה שנחשפה אז על ידי ניב רסקין בחדשות גלי צה"ל הביאה למעצרם של לא פחות מ-13 אנשים, בהם 7 שופטי כדורגל ועוזריהם.

18 שנים אחרי, היום (חמישי) הותר לפרסום כי שוב נעשה ניסיון הטיית תוצאות משחקים על ידי שופט כדורגל.

היה זה בתום חקירה סמויה שניהלה משטרת ישראל, כששני גברים בגילאי 30 נעצרו בחשד להטיית משחק כדורגל בליגה א'.

אחד משני העצורים הוא לא אחר מאשר שופט כדורגל בן 34 מנתניה, שנחקר בחשד לקבלת כספי שוחד לטובת הטיית תוצאות משחקים. על פי החשד, את הכספים לטובת הטיית התוצאות קיבל השופט מחשוד נוסף אותו הכיר עוד לפני המעשה, בן 30 מראשון לציון.

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בת״א, הורה בית המשפט לשחרר את השופט למעצר בית והיום צפויה המשטרה לבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים ולצורך מיצוי החקירה, זאת בניסיון להבין אם ישנם שופטים נוספים המעורבים בפרשה.

במשטרת ישראל אמרו כי החקירה עדיין בעיצומה, ובכדורגל הישראלי מקווים כי מדובר בעבירה של שופט אחד ולא בפרשה שתביא לפגיעה במעמד השופטים שגם ככה נתפסים בתקופה האחרונה לא מעט בטעויותיהם הרבות.

בהתאחדות לכדורגל ובאיגוד השופטים הגיבו כשאמרו כי מדובר בעוזר שופט בליגה א' וכי חקירת המשטרה החלה ביוזמתם. "חקירת המשטרה בנושא עוזר השופט בליגה א׳, שנעצר בחשד למעורבות בניסיון להטות משחקים ובניסיון להדיח שופטים אחרים, החלה ביוזמת איגוד השופטים וההתאחדות לכדורגל.

לדברי האיגוד וההתאחדות, "השופט תיאר מצוקה קשה וזומן לפגישה עם מנכ״ל האיגוד יריב טפר, בה נבחנו דרכים שונות לסייע לו. מספר ימים לאחר מכן הגיע לאיגוד השופטים מידע כי השופט ניסה להדיח גורמים מקצועיים להטות תוצאות משחקים וליהנות ממענק כספי והנושא הועבר מידית לחקירת ויצמן-יער".

"ב-12 בדצמבר יזמה ההתאחדות פגישה דחופה עם חוקרי ויצמן יער, בסיומה הוחלט לפעול להשלמת החקירה ולהעביר את החומר למשטרת ישראל. בהנחיית המשטרה שובץ השופט למשחקים נוספים כאשר הוא תחת מעקב ועם הסרת צו איסור הפרסום לא נותר לנו אלא להודות למשטרה על הטיפול היעיל, המהיר והנחוש. על פי המידע שיש בידי ההתאחדות מדובר בעניין נקודתי".

בהתאחדות ובאיגוד השופטים החמיאו גם ליתר השופטים שקיבלו את ההצעה להטות משחקים והעבירו את המידע המפליל. "ראוי לציין לחיוב את השופטים ועוזרי השופטים, שמיד עם הפנייה אליהם מצד אותו עוזר שופט מיהרו לעדכן את הגורמים הרלוונטיים בטיפול והוכיחו כי יושרה ואמינות היו ולעולם יהיו הערכים המובילים באיגוד".