הרובע היהודי
הרובע היהודיצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שני אחים אשר הותקפו על ידי ערבים בעיר העתיקה בירושלים, נדהמו לגלות כי הפרקליטות הודיעה על כוונתה להגיע להסדר הקובע כי היה מדובר בתגרה, כך שלשני האחים יש חלק באשמה.

סיבת הפרקליטות הינה העובדה שהאחים לא ברחו מהמקום אלא נשארו לצלם את תוקפיהם.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את האחים פנה לבית משפט השלום לנוער בירושלים והתנגד להסדר. בין היתר טען בלייכר כי האחים הותקפו ללא התגרות מצידם, אחד מהם ניסה להגן על עצמו אולם האח השני הותקף בלא שהצליח להגן על עצמו כלל.

עוד הוסיף בלייכר כי כתוצאה מהתקיפה נזקקו האחים לטיפול רפואי, וכי אישום בסעיף תגרה בלבד אינו משקף את חומרת מעשיהם של הנאשמים. כמו כן טען בלייכר כי האחים והוא עצמו כבא כוחם עודכנו בשעה מוטעית של הדיון בו הודיעה הפרקליטות על כוונתה להגיע להסדר, כך שלא יכלו להביע בפני בית המשפט את התנגדותם לו.

התקיפה אירעה לפני כשלושה חודשים, עת חזרו שני האחים מתפילה בכותל כשהם עטורים בתפילין ומכוסים בטליתות. שלושה ערבים חסמו את דרכם של האחים לישיבה בה למדו, צעקו לעברם וקיללו אותם. אחד האחים הוציא מצלמה בכדי לצלם את התוקפים, ולדבריו "עוד לפני שהספקתי לצלם הם פרקו אותי".

התוקפים הכו את האחים עד שנזקקו לפינוי לבית חולים ולטיפול רפואי. המשטרה לכדה את החשודים בתקיפה והוגש נגדם כתב אישום בגין תקיפה. כאמור, השבוע החליטה הפרקליטות להגיע להסדר בו יואשמו שני הצדדים ב'תגרה' בלבד, וזאת לאחר שסנגורם של התוקפים טען שלאחים יש אשמה בכך שנפצעו, משום שהעזו לצלם את הפורעים ולא ברחו מהמקום כאשר אלו החלו להתגרות בהם. בית המשפט צפוי להחליט בנושא בתקופה הקרובה.

עו"ד מלייכר מסר כי "מדובר על תקיפת יהודים במזרח ירושלים כחלק מתופעה תדירה. הסדר טיעון חוטא למטרה ואינו משקף את התקיפה שמרשיי חוו. מיצוי הדין עם התוקפים יש בו כדי להביא להרתעה והגברת הביטחון באזור".