אוהדי ירושלים, התנהגות חריגה ואלימה
אוהדי ירושלים, התנהגות חריגה ואלימהעודד קרני, מנהלת הליגה

עוד מעט תעלה הפועל ירושלים למשחק הגמר מול מכבי ראשון לציון, שיתקיים באולמה הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה.

רגע לפני המשחק על התואר באולמה הביתי, הודיע תובע האיגוד, עו"ד טל-אור על העמדתם לדין של הפועל ירושלים והפועל חולון, בשל אירועי משחק חצי הגמר ביניהן שהתקיים ביום שני האחרון.

לטענת עו"ד טל-אור, אוהדי שתי הקבוצות התנהגו בצורה חריגה ואלימה שתביא את שתיהן אל בית הדין של האיגוד.

בכתב התביעה ציין עו"ד טל-אור מספר אירועים חריגים בהם היו מעורבים שתי קבוצות האוהדים - "כמספר שניות מפתיחת המשחק נזרקו לפרקט פתיתי נייר קונפטי מיציע אוהדי קבוצת הפועל ירושלים, דבר שגרם להפסקת המשחק ולעיכובו במשך כ-2 דקות עד לניקוי הפרקט.

בדקה ה-27 למשחק השמיעו אוהדי הפועל ירושלים מספר פעמים את הביטוי "גיא פניני מת" כלפי שחקן קבוצת הפועל חולון, וברבע השלישי למשחק, במהלך זריקות עונשין של שחקנים זרים ושחומי עור של הפועל ירושלים, הושמעו "נהמות" על ידי אוהדי הפועל חולון".

עו"ד טל-אור ציין כי נהמות אוהדי הפועל חולון לא צויינו בדו"ח המשקיף, וכי תלונות אוהדי הפועל ירושלים היא שהביאה זאת לידיעתו. כאשר נשאל המשקיף על הסיבה מדוע לא ציין זאת בדו"ח, השיב בכנות כי לא ייחס חשיבות לנהמות מאחר שאלה הושמעו פעם אחת ולא יותר.

בנוסף צויין כי בדקה ה-23 למשחק נזרקו לפרקט בקבוק מים ושקית גרעינים מיציע אוהדי הפועל חולון, דבר שנצפה בבירור על ידי מצלמות הטלוויזיה.

תובע האיגוד ציין כי הביטוי "גיא פניני מת" – מהווה בהחלט ביטוי אלימות מכוער, מבזה/משפיל, משסה ואף מסית, שאינו חוסה תחת כנפי חופש הביטוי, ושיש לאסור אותו, זאת בדומה לביטויי האלימות, הקללות, הגזענות ודברי ההסתה האסורים, הקשים והמזעזעים אשר מושמעים לעיתים במשחקים נגד בעלי תפקידים בקבוצות שונות, נגד קבוצות ונגד שופטים ומשקיפים, זאת למרות התנגדות בית הדין מספר פעמים בעבר.