אזכרה לאריאל שרון
אזכרה לאריאל שרוןצילום: חיים צח / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה השתתפו הבוקר (שישי) באזכרה לזכרם של ראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון ז"ל במלאות חמש שנים לפטירתו, ורעייתו לילי ז"ל במלאת 19 שנים לפטירתה.

במהלך הטקס נשאו דברים לזכרם נשיא המדינה, הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף גדי איזנקוט ובנם גלעד שרון.

״היו שהעריצו את אריק, היו שפחדו ממנו, אך הכול הודו בכוח מנהיגותו", אמר ריבלין. ''גם מי שחלק עליו לא יכול היה שלא להקשיב לו ולהאמין לדבריו. היה לו חוש מדהים, להיות בנקודה האסטרטגית ביותר בעין הסערה. הוא לא לחם באגפים הוא תמיד היה שם באמצע. קורא 'אחריי', ומושך בכוחות עילאיים מחלקות, גדודים, אוגדות, צבא שלם, עם שלם".

״מנהיגותו של אריק באה לידי ביטוי לא רק בשדה הקרב אלא גם בשדה האזרחי. אריק קרא 'אחריי' כשהקים את הליכוד כשבנה את ההתיישבות ביהודה שומרון וחבל עזה, כשיצר יש מאין, פתרונות דיור לעולי חבר העמים, וכשהוביל את מבצע חומת מגן. הוא קרא 'אחריי' גם כשהחליט לפנות פניית פרסה, לצאת נגד מה שבנה לפצל את הליכוד, להקים את קדימה ולפנות את יישובי חבל עזה בתוכנית ההתנתקות.

''בפעם הזו, האחרונה, לא צעדתי אחריו. דרכינו נפרדו. אריק ידע לכבד את ההכרעה שלי. צלצול הטלפון הקבוע כל יום שישי, הזכיר לנחמה, לי וגם לו שנקודת הציון הייתה ותהיה מדינת ישראל, שגשוגה, הצלחתה, וההגנה על שלום אזרחיה. זו הייתה המשימה שלו, זו הייתה המשימה שלי גם אם התפצלו דרכינו".

"אי אפשר לדבר על אריק בלי להזכיר את לילי. לילי, שהייתה אהובתו ואשת סודו. משענת עוגן, שותפה לדרך. לילי שהייתה לצדו ברגעים טובים וברגעים קשים. לילי שלוותה אותו בכל המאבקים. באהבה, בדאגה, במסירות אין קץ, ולעיתים בצחוק מתגלגל, צחוק שלא ניתן היה לעצור אותו״.

בתום דבריו אמר הנשיא: "מי שהכיר את אריק לא ישכח. אבל הזמן עושה את שלו ולמען הדורות הבאים עלינו לספר, ואולי גם הגיעה השעה לפעול להקמת מיזם הנצחה ראוי לזכרו של אריאל שרון. גיבור ישראל, ראש הממשלה האחד עשר. המפקד, והלוחם, והאדם. יהי זיכרו ברוך''.