הפעם האחרונה בה מ.ס אשדוד ניצחה את בני סכנין באצטדיונה הביתי, אצטדיון הי"א שבאשדוד, הייתה לפני 11 שנים - נובמבר 2008. 11 שנים אחרי, הערב (מוצאי שבת) רשמה אשדוד שוב ניצחון על הקבוצה מהמגזר הערבי, ניצחון יקר מאין כמותו שעשוי להכריע את גורלן של שתי הקבוצות.

הקבוצה מסכנין ירדה להפסקת המחצית עם שער יקר אותו כבש שלומי אזולאי לזכותה בדקה ה-40 בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, אך אל המחצית השניה לא עלתה מרוכזת ובמהרה ספגה את שער השיוויון.

היה זה בדקה ה-49 מראשו של עובדייה חטאב, שעבר לאשדוד מסכנין במהלך חלון ההעברות האחרון של חודש ינואר, ובדקה ה-71 רומן הבראן, רכש נוסף שהצטרף בחלון ההעברות, כבש את המהפך שקבע - 1:2 ביתי לאשדוד, שמחברת לראשונה העונה שני ניצחונות רצופים וצוברת 3 נקודות יקרות וחשובות מאוד במאבק ההישרדות בליגת העל, כשהיא אמנם עדיין במקום האחד לפני אחרון אבל קרובה מרחק 4 נקודות מהקו האדום.

סכנין? זו מתרחקת עוד מהקו האדום, כשכעת היא נמצאת עם 8 נקודות מחוף מבטחים ובדרך הבטוחה אל הליגה השניה, הליגה הלאומית, אחרי 12 שנים, כשהיא עם משחק 12 ברציפות ללא ניצחון - שיא שלילי ביותר.

גם הפועל ת"א, חברתן לתחתית טבלת ליגת העל בכדורגל, השיגה נקודה חשובה כשסיימה בתיקו 0:0 בפעם השביעית העונה, מול הפועל רעננה, אך היא עדיין בסכנת ירידה ליגה אל הליגה השניה, שנה אחרי ששבה משם.

תוצאות יתר משחקי המחזור ה-23 בליגת העל בכדורגל:

בני יהודה הביסה במשחק בית ללא קהל אוהדיהם, ולעיני קהל אוהדי הפועל חיפה בלבד, את הפועל חיפה בתוצאה 2:4, כשיאקוב סילבסטר שהגיע מבית"ר ירושלים בחלון ההעברות האחרון כבש צמד והראה כי לא שכח לשחק כדורגל. בני יהודה חזק במקום השני.

מכבי תל אביב חזרה לנצח אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות, כשהביסה 0:3 את קריית שמונה עם צמד שערים של אלירן עטר שהשתווה לחלוצה של בני יהודה, צ'יבוטה, בראשות טבלת מלך השערים של ליגת העל עם 10 שערי ליגה.