שיבח את העושים במלאכה. השר וקנין
שיבח את העושים במלאכה. השר וקניןצילום: דוברות

עובדי ועובדות חברות קדישא מירושלים והסביבה התאספו בשבוע שעבר בבית ספר שדה כפר עציון בגוש עציון לאירוע ההוקרה וההתחזקות השנתי ביום ז' באדר- יום פטירתו של משה רבינו ע"ה.

על פי המקובל, אנשי החברה קדישא והעוסקים בכבוד הנפטרים קיבלו על עצמם יום זה ליום צום.

האירוע נערך זו השנה השישית ביוזמת הנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים, בכדי להוקיר ולהכיר תודה וטובה לעובדי כלל חברות קדישא אשכנזים וספרדיים בירושלים על עבודתם ומסירותם בטיפול בנפטרים ובמשפחותיהם.

השר לשירותי דת יצחק ועקנין פתח את האירוע העלה על נס את פועלם של אנשי החברה קדישא העוסקים במלאכת הקודש בשמירה על כבוד הנפטרים וכבוד הקברים.

השר הדגיש כי כל פעילותם נעשית על הוראתם והנחייתם של גדולי ישראל. השר הודה בשמותיהם לאחראים על המהפכה בהר הזיתים ששינתה את המקום ללא היכר. "עתה יהודים יכולים לעלות בבטחה אל ההר. הר הזיתים הפך למקום בטוח ליהודים".

"ברצוני להודות למנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלם הרב יצחק הנאו לרב הלל הורוביץ מנכ"ל מועצת בתי העלמין ולרב יצחק גלבשטיין מנכ"ל חברה קדישא הראשית והכללית ירושלים, וחנניה שחור מנכ"ל חברה קדישא 'קהילות ירושלים' אשר בכוחות משותפים השכילו להחזיר עטרה ליושנה, את כבודם של הנפטרים הקבורים בהר הזיתים", אמר.

חבר הכנסת ינון אזולאי בנו של השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי זצ"ל שהלך לעולמו השנה, סיפר עד כמה נושא כבוד המת וכבודו של הר הזיתים היה בראש מענייו של אביו, שהתעניין בהתקדמות בנושאים אלו עד יומו האחרון. חבר הכנסת הודה להנהלת מועצת בתי העלמין, שממשיכה במלוא התנופה את חזונו של אביו להשיב את היהודים להר הזיתים, ואת כבודם של שוכני עפר בהר למקומו.

מנכ"ל משרד הדתות עו"ד עודד פלוס שתומך ומסייע תדיר לכל הפעילות הענפה של הנהלת מועצת בתי העלמין, שיבח את המהפכה שמחוללת מועצת בתי העלמין בהר הזיתים: "יש מהפכה גדולה בתחום הקבורה ובתי העלמין בירושלים, בזכות מועצת בתי העלמין שבהנהלת הרב הלל הורוביץ העושים עבודת קודש של ממש. וההשפעה של הפעילות שלהם ניכרת בגידול העצום במספר היהודים שעולים היום להר הזיתים, בלי חשש ובלי פגע".

הרב הלל הורוביץ מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים הודה לשר הרב יצחק ועקנין ולמנכ"ל משרד הדתות עו"ד עודד פלוס על תמיכתו כל ימות השנה בפעילות מועצת בתי העלמין וסקר את פעילות מועצת בתי העלמין בפעילות הפיתוח בהר המנוחות.

בדבריו הרחיב אודות המשך שיקום ופיתוח הר הזיתים. הגברת הסיורים לתלמידים בהר הזיתים. וקידום התחבורה הציבורית להר הזיתים עם הפעלת קו 84 מגבעת התחמושת להר הזיתים, יוזמה שאותה החל השר אזולאי זצ"ל. הרב הורוביץ ציין, כי הנהלת מועצת בתי העלמין ונציגי ציבור בירושלים, פנו לאחרונה לחברת 'אגד' על מנת להרחיב את פעילות קו 84 לשכונות החרדיות בירושלים.

בסיום האירוע הוענקו תעודות הוקרה לעובדים מצטיינים בחברות קדישא השונות על ידי חברי הנהלת מועצת בתי העלמין.