שברולט טראוורס
שברולט טראוורסצילום: רויטרס

ההחלטה להחליף את הרכב היא ברוב המקרים נגזרת של התרחבות המשפחה. בילד השלישי צריכים רכב שיהיה רחב דיו כדי להכיל שלושה 'בוסטרים', והילד הרביעי כבר מצריך 'מיניואן'.

הפתרון הזול הוא המיניוואנים הקטנים – אך זהו גם הפתרון הפחות בטיחותי. ראשית, יושבי השורה השלישית צמודים מדי לחלון האחורי, מה שיכול להיות סכנה בטיחותית בעת התנגשות מאחור. יתר על כן, ברוב הרכבים האלו תא המטען מצמטק למינימום כשהמושב האחורי אינו מקופל, כך שקיפול מושב אחד כך שישמש למטען הוא פתרון די מסוכן: בעת תאונה החפצים יתעופפו לעבר הפעוט שיושב לידם (אלא אם כן אתם משתמשים ב"צ'ימיגג" לאחסון מטען על הגג...).

שברולט טראוורס מציע תא נוסעים מרווח ותא מטען נאה בגודלו, גם כשכל המושבים בתפוסה מלאה. בגרסה הבכירה High Country אותה לקחנו סידור המושבים הוא זוג כורסאות מקדימה, זוג בשורה השניה ושלושה מושבים בשורה האחרונה. בעוד גם בשורה השלישית מרווח הברכיים נאה, היא תהיה צפופה לשלושה מבוגרים. שורה זו גם לא כוללת חיבורי איזופיקס לכסאות תינוק. דווקא הגרסאות הזולות יותר מציעות שמונה מושבים.

שברולט טראוורס
שברולט טראוורסצילום: רויטרס

תא הנוסעים בגרסה המפוארת נעים לשהייה ונאה, וכולל ריפודי עור ו'נגיעות' זמש. בגרסה זו נאה גם האבזור: בין השאר, שורה שלישית מתקפלת חשמלית, מערכת סטראו משודרגת ולא רעה, מראה אחורית שהיא מסך וידאו (מיותר לדעתי), התראה על תנועה חוצה מאחור, הגה מחומם (פיצ'ר שימושי!) ומושבים קדמיים מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית.

בעוד בגרסה הזולה של הטראוורס אבזור הבטיחות האקטיבית הוא בסיסי למדי, בגרסה שבחנו הוא מצוין: בלימת חירום אוטומטית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי הולכי רגל, התראת שמירת מרחק ועוד. לכל הגרסאות שבע כריות אוויר.

לקחנו את השברולט טראוורס לטיול משפחתי לחרמון המושלג – והדרך עברה בנעימים. בידוד הרעשים טוב, והשיבושים משוככים יפה על ידי המתלים. המושבים נוחים, אך היו לי מעט קשים מדי. משענת הראש מתכוונת רק לגובה ולא לעומק – אבל ייתכן ואני קטנוני מדי. לטראוורס מנוע בנפח כ-3.6 ליטרים בהספק 310 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה הילוכים. הביצועים כצפוי מצוינים, העליות של הצפון נבלעות בקלילות תחת גלגליו הגדולים – אבל אם להיות קטנוניים שוב, כדי לקבל ביצועים הגונים צריך להגביר את הלחץ על דוושת התאוצה ולגרום למנוע לטפס לסל"ד גבוהים; יש שאוהבים את זה )כמוני(, ויש שפחות.

צריכת הדלק עמדה על ליטר לשמונה קילומטרים בתוואי נסיעה שרובו בינעירוני, וחלקו היה מהיר. לא מדובר ברכב חסכוני – אבל יחסית לגודל ולביצועים מדובר בצריכת דלק סבירה בהחלט.