גפנים שנוסרו
גפנים שנוסרוצילום: ירון רוזנטל

200 גפנים ועצי דובדבן של הקיבוץ הדתי כפר עציון נעקרו ונוסרו הלילה (מוצאי שבת) ככל הנראה על ידי ערבים מכפרי האזור.

מדובר בשטח חקלאי על אדמות קק"ל המעובד על ידי חברי קיבוץ כפר עציון, בו הם מגדלים כאמור גפנים ועצי דובדבן. תא השטח נקרא "אוכף המוכתר" ובעבר כבר סבל מהתנכלויות.

ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה כפר עציון וחבר הקיבוץ, הגיב בכאב למראה שגילה הבוקר, "מהערבים בני בליעל מהכפר הסמוך בית אומר שביצעו את הפשע אין לנו שום צפיות, רק מעצמנו".

"כבר מספר שנים שמתנהל כאן מאבק עיקש על כל דונם וכל עץ ובינתיים כפר עציון בודד בחזית. ללא תמיכה של המדינה והמועצה אנחנו חשופים בצריח. עצוב", טען.

אמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי ותושב כפר עציון הגיב גם הוא "ההתיישבות היהודית בגוש עציון היא חלק בשרשרת ארוכה של נוכחות יהודית באזור. לצערי כמו חקלאים אחרים גם אנחנו סובלים לעתים מהטרור החקלאי. אנחנו פועלים מול הגורמים הרלוונטיים ושרי הממשלה כדי שיצטרפו ביתר שאת למאבק מתוך ההבנה שהיכן שתעבור המחרשה שם יקבע הגבול".

ראש המועצה גוש עציון שלמה נאמן אמר בתגובה: "אני רואה בחומרה את השחתת המטעים בכפר עציון על ידי מחבלים מכפרים ערביים שכנים. יש מי שקשה לו לראות את הצלחת החקלאות הענפה וההתיישבות המשגשגת.

"עלינו לנקוט צעדים בכדי למגר תופעות אלו ולהלחם בטרור בכל צורותיו האכזריות. אני קורא לממשלה ולכוחות הביטחון לטפל באותם משחיתים ולהענישם במלוא חומרת הדין. אנו נמשיך בגאווה לגדל ולטפח את החקלאות שלנו ללא כל חשש", הוסיף.