הגענו ליהלום שבכתר - הרובע היהודי

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין וראש העיר ירושלים משה ליאון השתתפו היום (ראשון) בטקס הסרת הלוט בפרויקט "קריה יפהפייה" ברובע היהודי בירושלים, ובטקס השקת המיצג המחודש בבית השרוף.

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי פועלת לחידוש פני הרובע ואמונה על פרויקטים שנמצאים בשלבי עבודה שונים, בהם מעלית הכותל, קריה יפהפייה, גן התקומה, מוזיאון הרובע ההרודיאני, הבית השרוף, החומה הרחבה ופרויקט ירושלים של פסיפסים.

"אנחנו כמשרד ירושלים ומורשת גאים לקחת חלק בתהליך ההתחדשות של הרובע היהודי", אמר אלקין באירוע. ''אנחנו פועלים בכל חלקי העיר העתיקה - בהנגשת דרכים לתיירים, שיפור פני הרחובות וחיזוק הריבונות הישראלית וכעת הגענו ליהלום שבכתר - הרובע היהודי.

"הרובע היהודי הוא כרטיס הביקור לעיר העתיקה והגיע הזמן שהחלק הזה יהיה יפה יותר", קבע אלקין. ''אני גאה שנפלה בחלקי הזכות לקבל את ההחלטה האסטרטגית להכניס את הרובע היהודי בתוכניות העבודה שלנו. נמשיך לדחוף ולתמוך בפרויקטים ברובע היהודי ובכל העיר העתיקה".

ראש העיר ליאון אמר כי "הבית השרוף מרכז בתוכו אלפי שנות היסטוריה יהודית שנחרבו בשל שנאת חינם. למרות כל מה שעבר העם היהודי, חזרנו הנה, ילדי ירושלים חיים ומשחקים פה ואנו נעשה הכל על מנת לשמר את ההווה, לזכור את העבר ולפעול למען העתיד, עתיד ילדנו כאן ברובע היהודי, בירושלים ובישראל".

הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי, אמר ''אני מקווה שכל אדם שיגיע לרובע היהודי בירושלים ירגיש שהגשמנו עבורו את החלום ושכל אורח ותייר שיגיע מכל רחבי העולם יחוש את הייחודיות ואת ערכי הנצח של בירת ישראל“.