גל הירש
גל הירשצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'מגן', תת אלוף במיל' גל הירש, משוכנע בהצלחת מפלגתו בבחירות ולא נרתע מהסקרים העגומים.

"אני מזכיר את מפלגת הגימלאים ודי בכך כדי להבהיר שסקרים זה עניין של אותו יום שבו נסקרות המפלגות", אומר הירש בשיחה עם ערוץ 7. ''יש עוד זמן עד הבחירות, אנחנו יודעים מה מצבנו בשטח ואנחנו חושבים שאירוע כמו הגימלאים שהציבור קם בבוקר ומצא מפלגה גדולה חדשה בכנסת יכול בהחלט לחזור על עצמו עם מפלגה כמונו''.

הירש מספר ''לנו גם יש בסיס תמיכה כבר עכשיו ולא צריך לחכות עד ליום הבחירות. התמיכה שלנו היא מכל המגזרים והחברות, גם בחברה הדתית לאומית, גם בחברה החילונית, בחברה החרדית ובחברה של בני המיעוטים. אנחנו מפלגה ששמה דגש על התחום הביטחוני ודגש על ביטחון הפנים אבל בעיקר על נושאים חברתיים-כלכליים''.

הירש משוכנע שככל שיתקרב מועד הבחירות כך תתרומם מפלגתו בסקרים, ''הסקרים יראו תוצאות אחרות ככל שנתקדם בזמן ואני ממליץ למאזינים לא ללכת שבי בהתנדבות אחרי סקרים שנכונים לאותו יום ולאותה שעה, ולפעמים אפילו לאג'נדה".

"מגן היא מפלגה ישראלית שמשקפת את מדינת ישראל כפי שאנחנו רוצים לראות אותה, מדינה שיש בה מקום לכולם ונאבקים בה על הזכויות לכל האנשים שחיים בה", מפרט הירש. ''אנחנו נאבקים למען שילוב מלא של החברה החרדית במדינת ישראל.

''החבורה שצורפה, יענקי פרבר-איש תקשורת ופעיל חברתי, יוביל במפלגת מגן את קידומה ושילובה של החברה החרדית בישראל תוך עידוד שיח סובלני ומשלב. אריה עמית-מוביל בתחום כוחות חירום והצלה, מתנדבים וסיוע לקשישים, יוביל במגן את תכנית 'להזדקן בכבוד'. דוד זולדן-סופר,פובליציסט(״חרדים לגורלם״, ״החרדים החדשים״) וחבר בועדת השוויון בנטל, יוביל במפלגת מגן את שילוב החרדים ואת הדאגה לחיילים החרדים, למתנדבים ולמשרתים בכוחות הביטחון.

''שלושתם לוחמים בגדוד הנח״ל החרדי, חי״רניקים בשירות מילואים ופטריוטים מלאי ערכים. אני מאוד מאוד מעריך אותם. אנחנו מדגישים במפלגה את מסורת ישראל, את תורת ישראל וגם את החופש לכל אחד שצדיק באמונתו יחיה".

הוא אינו שולל איחודים עם מפלגות ימין אחרות לקראת הגשת הרשימות ביום חמישי, "יש כל מיני דיבורים וגישושים שונים. מבחינתי המצב האידיאלי היה שכל הימין יצביע בפתק אחד. הלוואי ויכולנו להגיע לדבר כזה, כי מה שחשוב באמת זה שמבחינה מדינית ביטחונית נוכל להגן על חבלי מולדת ועל מדינת ישראל ועל עם ישראל בדרכו של הימין. ושבתוך כל זה בתוך גוש הימין תהיה 'מגן', הרכיב החברתי החזק שמדגיש גם את המשטרה כדבר חברתי חזק".

בכל מקרה, מפלגת ''מגן'' נערכת לריצה עצמאית. ''אני פתוח לחיבורים ולכל מיני דיאלוגים שחלקם מתקיימים וחלקם לצערי לא. גם אם זה לא יתקיים אנחנו נערכים לבחירות ולהגשת הרשימות ובשבועות שנותרו עד הבחירות אנחנו נעים בשטח. אני נמצא בכל רחבי הארץ ממש מדן ועד אילת ואנחנו רואים את קצב הגידול של התמיכה במפלגת מגן. אני מעריך שאנחנו נוכל להשפיע מאוד על עתיד המדינה מהכנסת בירושלים".

הירש לא זונח את שאיפתו להיות השר לביטחון פנים ולעשות שינוי במשטרה, "אני חושב שמשטרת ישראל צריכה רביזיה עמוקה. משטרת ישראל צריכה להיות משטרה גאה. אני מאוד מעריך את השוטרות והשוטרים שמשרתים ועושים מלאכתם קודש לעיתים עד כדי חירוף נפש. אני חושב שמן הראוי שתהיה להם משטרה מתקדמת וחדשנית, ומשטרה שהם יוכלו להיות גאים בה. המפלגה היא מפלגה חברתית ואני הביטחוניסט שעומד בראשה אבל מה שחשוב לומר זה שבעיניי, המשטרה, כוחות החירום וההצלה זה עניין חברתי".