משה יעלון ומזכ''ל 'עזרא' שאול דה מלאך
משה יעלון ומזכ''ל 'עזרא' שאול דה מלאךצילום: דוברות

פוליטיקאים מימין ומשמאל הגיעו היום (ראשון) לכנס בחירות משותף של תנועת הנוער האיחוד החקלאי ותנועת הנוער עזרא.

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון (חוסן לישראל-תל"מ) אמר במהלך הערב כי "היום מי שתומך בראש הממשלה הוא ימין וכל השאר הוא שמאל בוגד. יש התקפה פרועה נגד שלטון החוק", טען.

''בתקשורת יש יותר מורכבות, הפרשות (סביב נתניהו - ר.ה.) קשורות לתקשורת וכל העניין זה טוהר המידות וצניעות. כשהתפטרתי הגעתי למסקנה שאני יכול להשפיע וקראתי לחיבורים. לכן אנחנו עם בני גנץ וסדר היום כסיסמא הוא 'ישראל לפני הכל', כי החלוקה לימין ושמאל היא לא רלוונטית''.

יעלון פירט מקצת מעמדותיו, ''שוק חופשי מבחינה כלכלית וצדק של רווחה זה לא עניין של ימין או שמאל אלא של מנהיגות אמיתית. בתפיסה שלנו זה לא ימין-שמאל הישן אלא איפה אנחנו רוצים את מדינת ישראל בהמשך. הוויכוחים הם בשוליים.

''אנחנו רוצים להרכיב את הקואליציה הבאה ואנחנו רוצים להיות אלטרנטיבה כדי לתת עתיד טוב למדינת ישראל", הדגיש שר הביטחון לשעבר.

ח"כ רויטל סויד (העבודה) השתתפה אף היא באירוע ואמרה כי היא לא מתרשמת מהסקרים העגומים, "הסקרים הם לא חזות הכל וההתחזקות תמשיך. מה קרה איתנו? הכל היה בגלל הנאום של גנץ וכי אנשים רוצים שינוי. אם אתם רוצים את אותו שלטון אז איך תצביעו לגנץ? מי שהוא לא ימין אין לו עוד מפלגה חוץ מהעבודה, כי בתוך מפלגת חוסן לישראל יש אנשים נהדרים אבל הם אנשי ארץ ישראל השלמה, הם בעד סיפוח והעברת כספים לשטחים ומי שבעבודה לא יכול להצביע להם. יש לנו אחריות, נעשו טעויות כי מפלגת העבודה יש לה כלל ואג'נדה, וכשלא מתמנה ראש ממשלה, מחליפים יו"ר, זה פוגע בנו.

"המפלגות האחרות החליפו מעט מאוד מנהיגים וזה דבר שאנו צריכים לתת עליו את הדעת, זה יצר לנו סכינאות בתוך המפלגה וזה דבר שפגע בנו. אנו בנבחרת חדשה וכולנו מאחורי גבאי ומקווים שנקים את הממשלה הבאה", הוסיפה.

תא''ל במיל' גל הירש, יו"ר מפלגת מגן, אמר בכנס "אני נכנס לפוליטיקה כדי שתהיה מדינה טובה יותר. כשהסכמתי לקחת את תפקיד המפכ"ל נפתחו שערי הגיהנום, עברתי ואני עדיין עובר מערכה שנועדה לסכל את המינוי שלי. הבנתי שמונעים ממני את המינוי של המפכ"ל הבא לכן, אני כאן מבקש את האמון".

על אושרת קוטלר אמר הירש "האמירה על חיילי נצח יהודה היא האשמה חמורה ביותר".

"לא נכנסתי להרפתקה הזאת בלי שאקבל את אשר טישלר שיודע איך אפשר להביא או לקחת כסף. זה תהליך שלוקח זמן. הדבר הראשון שאעשה בשנה הראשונה זה לטפל ולעזור לניצולי השואה וזו המחוייבות הראשונה שלי.

''אני חושב שצריך משהו חדש, מפלגות חדשות עם אנשים ישנים או מפלגות ישנות עם אנשים חדשים. מגיעה לנו מנהיגות שונה. מיד כשהודעתי שפני לירושלים הוזמנתי לפגישות עם ראשי המערכת הפוליטית''.

הירש הוסיף, ''אני למדתי את תמונת המצב שאם אתה רוצה להשפיע ולחולל שינוי כנראה שאתה צריך מפלגה חדשה. המערכת הפוליטית התרסקה לרסיסים כי כולם מתפרקים, כל המפלגות התפצלו. בדקתי את הכניסה למפלגות אחרות והגעתי להבנה שזה פשוט לא ילך. לא בפריימריז ולא ב-90 יום. השקפת עולמי המדינית היא ימין, אך כלכלית היא שמאל, אז אני לא מוצא איפה להיות. אני ימין מדיני ביטחוני אך רוצה מדינה שבמרחב הכלכלי שלי המדינה מזדכה על האחריות החברתית שלה.

''יש בליכוד מישהו שמעניין אותו הצד החברתי? תראו לי מפלגה חברתית ביטחונית בצד הימני. יש לי עמדה חד משמעית בתחום הביטחוני ואיבדנו אחריות לשוויון של לחבר או לשלב בחברה שלנו. יאיר לפיד ניסה לעזור והרס כשחייב את החרדים להתגייס לצה"ל. בחברה הערבית יש אזרחים כמונו".