החג של הילדים: סקר חדש של מכון 'שילובI2R' שנערך עבור חברת דואר ישראל לקראת פורים, מצא כי 65% מהציבור מתכוונים לרכוש השנה תחפושות בפורים, 53% מהמדגם יקנו לילדים, לעומת 27% מהמדגם שירכשו תחפושות למבוגרים.
עוד עולה מהסקר, כי נשים מעורבות יותר מגברים בקניית תחפושות המיועדות גם לילדים וגם למבוגרים כאשר 19% מבין הנשים אמרו שירכשו תחפושות לילדים וגם למבוגרים מול 12% מהגברים. ברכישת תחפושות רק לילדים אין הבדל בין גברים לנשים.
מהסקר עולה גם כי היקף ההשקעה בתחפושות השנה למשפחה עומד על כ-210 שקל בממוצע, כאשר משפחה בה יש ילד אחד עד גיל 18 צפויה להוציא השנה בממוצע 167 שקל עבור רכישת תחפושות, לעומת 237 שקל בממוצע במשפחה עם שני ילדים, ו- 226 שקל בממוצע במשפחות עם שלושה ילדים.
משפחות מסורתיות מתכוננות להוציא יותר לעומת המשפחות החילוניות (285 שקל בממוצע לעומת 210 שקל בממוצע), אך על פי רוב יש להן יותר ילדים, כך שההשקעה פר תחפושת צפויה להיות נמוכה יותר.
למרות הגידול בקניות בסחר המקוון, עדיין רוב רכישות התחפושות יעשו מחנויות בארץ. עפ"י הסקר 43% מאלה שמתכוונים לקנות תחפושות יעדיפו לקנות בחנויות בארץ, לעומת 31% שציינו כי יקנו מאתרים בחו"ל.
23% ציינו כי יקנו תחפושות ואביזרים גם באתרים בחו"ל וגם מחנויות בארץ. בני 30-49 יקנו יותר תחפושות באתרים בחו"ל, לעומת בני 50+ (38% מול 20% בהתאמה).
בקרב האוכלוסיה החרדית, 15% אמרו שיזמינו תחפושות מאתרים בחו"ל, כש-49% צפויים לרכוש תחפושות בארץ ו-36% ציינו שירכוש חלק מחנויות בארץ וחלק מאתרים בחו"ל, מה שמסמן שינוי הרגלי צריכה בקרב ציבור זה.