בליכוד דורשים היום (שני) מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בנוגע לקשריו של ח"כ איציק שמולי עם העיתון 'ידיעות אחרונות'.

בתלונה שהועברה לאביחי מנדלבליט נכתב כי "לפני מספר ימים נערכו הבחירות המקדימות, פריימריז, במפלגת העבודה, בהן נבחרה רשימת מפלגת העבודה לכנסת. ח"כ איציק שמולי סיים במקום הראשון את ההתמודדות. מיד לאחר קיום הבחירות פרסם העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 13 עובדה מדהימה. לטענתו, בין ח"כ שמולי לבין "ידיעות אחרונות" נרקמה עסקה, כך ממש, לפיה ח"כ שמולי מקדם את ענייני העיתון, ואילו העיתון מקדם את ענייניו של ח"כ שמולי. ממש כך".

בהמשך צוטטו דבריו של דרוקר ונטען במכתב כי דבריו "חוללו סערה רבתי, בשל העובדה שהם חושפים את הצביעות והאכיפה הבררנית בעניין חקירותיו של רה"מ בנימין נתניהו".

בליכוד מבקשים להזכיר גם את "טענתו של העיתונאי החוקר תומר אביטל אשר תיאר ב’עין השביעית’ בשנת 2017 כיצד פעל שמולי עבור "ידיעות אחרונות": "הוא פעל להתיר פרסום מוצרי עישון בעיתונות, התנגד לחוק שיסדיר את הפרסום הסמוי (הרווח בקבוצת ‘ידיעות אחרונות’) ופעל נגד הנמסיס ‘ישראל היום’ בכמה מישורים", לטענת אביטל. בתמורה לפעילות זו, שמולי זכה 'לסיקור חיובי סדרתי חסר תקדים מ"ידיעות אחרונות", מה שנוני מוזס קורא "פינוק" - תמונות ופרסומים מפרגנים. הצעות חוק חסרות סיכוי שזכו לכותרות שח"כים, במיוחד מהאופוזיציה, יכולים רק לפנטז עליהן'".

עו"ד מיכאל דבורין ביקש מהיועמ"ש בשם מפלגת הליכוד כי "בשם עקרון השוויון בפני החוק תיפתח חקירה פלילית לאלתר הן כנגד ח"כ איציק שמולי והן כנגד העיתון ידיעות אחרונות ובה תיבדק לעומק טענתם של מר דרוקר ומר אביטל על העסקה בפועל שנרקמה בין הצדדים".

"בשם זכות השוויון לבחור ולהיבחר, מבוקש כי הודעה על פתיחה בחקירה הנ"ל תפורסם בהקדם האפשרי ועל מנת שיהיה בידי הציבור מלוא המידע לפני הבחירות על המועמד שניצח את הפריימריז במפלגה השנייה בגודלה במדינת ישראל דהיום, ממש כשם שיש המבקשים לעשות בעניינו של ראש מפלגת הליכוד. עם כל הכבוד אין מקום לאכיפה בררנית במדינת ישראל וכפי שהבהיר בעבר שופט העליון המנוח,‬ חיים כהן‬ 'אכיפה בררנית היא רשע'", מסכם עו"ד דבורין את מכתבו למנדלבליט.

ח"כ איציק שמולי (העבודה) הגיב לפניית הליכוד ליועץ המשפטי לממשלה וכתב בטוויטר, "קשקוש מוחלט שלא שווה התייחסות. אני גאה מאוד בשינויים האדירים שהובלתי בקדנציה הזו, בעיקר עבור השכבות המוחלשות, וגאה על כך שהם קיבלו תהודה ציבורית רבה".