תקיפה, אילוסטרציה
תקיפה, אילוסטרציהצילום: iStock

בחור ישיבה הותקף על ידי שלושה בני מיעוטים בהר ציון בירושלים לפני כחודש ולאחרונה הוגש נגד אחד מהם כתב אישום בגין תקיפה בנסיבות מחמירות הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני, והוא נמצא במעצר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנפגע פנה למשטרת מחוז ירושלים בבקשה לקבל מידע על התפתחות החקירה.

שלושת התוקפים חשודים שהכו את תלמיד הישיבה שעשה את דרכו לתפילה בכותל המערבי, עד שנזקק לטיפול רפואי.

בעדותו סיפר הבחור כי בהגיעו סמוך לשער ציון קיבל אגרוף בראשו, התעלף והתעורר לבעיטות של החשודים בראשו ובגופו. במכתב ששלח עו"ד בלייכר לפרקליטות ירושלים נכתב "אין צל של ספק שמדובר בתקיפה גזענית לאומית".

הבחור תיאר את רגעי התקיפה "בסוף השביל יש כמה מצבות, ואז יש מדרגות שאתה הולך בין חומות. באמצע המדרגות מגיעים מולי שלושה ערבים והתחילו לצעוק ולקלל. נצמדתי לקיר וניסיתי להתחמק מהם לכיוון הלאה, ואז אחד מהערבים נתן לי אגרוף לפרצוף והראש שלי נדפק בקיר. אני לא זוכר בדיוק איך נפלתי, אבדתי הכרה לכמה זמן ומצאתי את עצמי שוכב על הרצפה ושלושתם נותנים לי בעיטות בראש ובכל הגוף. לאחר כמה זמן הם עזבו אותי וברחו".

עוד סיפר בעדותו "הייתי כולי מסוחרר. גררתי את עצמי לכיוון שער ציון וירדתי לתחנת משטרה ברחבה של הכותל. לקחו אותי ברכב לקישלה ומשמה לקחו אותי למקום של האירוע שהראה להם את המיקום המדויק. ואז החזירו אותי ולקחו ממני עדות".

בתגובת המשטרה לפנייתו של בלייכר ביחס להכרה בבחור הישיבה כנפגע פעולות איבה נכתב כי התיק נמצא בפרקליטות המדינה ותשובה תתקבל בימים הקרובים. עוד אומרים במשטרת ישראל כי הם רואים את האירוע בחומרה ועל כן ביקשו למצות את הדין עם כל המעורבים בהקדם האפשרי.

כאמור, לאחרונה הוגש כתב אישום כנגד הבגיר בתוקפים, על פיו פרקליטות מחוז ירושלים מקבלת את הטענה של עו"ד בלייכר כי המניע לאירוע הינו מניע של גזענות ושל עוינות כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה, וכל זה בשל מוצאו היהודי של המותקף. על כן מבקשת הפרקליטות להעמיד את הנאשם לדין בגין תקיפה בנסיבות מחמירות הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני.

"מדובר באירוע חמור ביותר. לא ניתן להשלים עם מצב שבחור ישיבה מותקף עד כדי איבוד הכרה בבירה הישראלית רק בשל חזותו היהודית. יש לשבח את משטרת מרחב דוד אשר פעלו באופן נחוש ויצירתי עד למעצר שלושת החשודים ועד להגשת כתב אישום חמור ביותר בידי פרקליטות מחוז ירושלים.

אין ספק שהרתמות רשויות החוק למלחמה בלתי מתפשרת בפורעים אשר קוראים תיגר על ביטחוננו כאן יש בה כדי להרתיע ולהשיב את תחושת הביטחון בעיר העתיקה בירושלים" הוסיף בלייכר.