מה? אבל לא נרשמתי!
מה? אבל לא נרשמתי!צילום: iStock

בחודש אדר, המשחק האהוב ביותר בבית הספר, חוץ מלשיר "משנכנס אדר" בכל כיתה אפשרית, הוא כמובן משחק הגמד והענק הקלאסי. יוזמה של זוג חברים, הרחיבה את גבולות המשחק לכל רחבי הארץ ומאפשרת גם למבוגרים נוסטלגיים לחזור למשחק הישן והאהוב, דרך האינטרנט.

הכל התחיל לפני שש שנים, כאשר יפעת מור ואילן גרינפלד הבינו שככל הנראה הם לא יקבלו מתנה לפורים, והחליטו לארגן משחק גמד וענק אינטרנטי בין חברים. עם הזמן, המשחק הלך וגדל- ובשנה שעברה נרשמו דרך האתר אלפי שחקנים, כאשר קבוצת הפייסבוק שנפתחה במיוחד למשחק כוללת למעלה מ8,000 חברים.

בניגוד למשחק גמד וענק קלאסי, בו המשתתפים מכירים אחד את השני, במשחק האינטרנטי המשתתפים מקבלים בדרך כלל ענק שהם לא ראו מעולם. בשביל לתת לגמד מידע כללי על האדם אותו הם צריכים להפתיע, טופס הרישום כולל מספר שאלות קצרות שאמורות לתת מידע על המשתתף.

בשאלון, יחד עם שאלות סטנדרטיות כמו שמירה על כשרות או על צמחונות, יש גם שאלות פחות סטנדרטיות כמו שאלה לגבי הרגע הכי מאושר בחמשת הימים האחרונים, או לגבי השיר האחרון ששרת לעצמך.

ויש גם כאלו שפחות משקיעים במתנה
ויש גם כאלו שפחות משקיעים במתנהצילום: iStock

מכיוון שהמשחק מתפרס על פני כל הארץ, רוב המתנות נשלחות דרך הדואר, אך יש גם מי שמשקיע קצת יותר. בקהילה כבר מספרים על אנשים שנסעו עד לקצה הארץ בשביל להניח את המתנה ישירות בפתח הבית, או שעשו עבודת בילוש רצינית על הענק לפני שבחרו לו את המתנה. אבל, יש גם מי שפחות מתחבר לחוסר הוודאות בקבלת המתנה, ושולח בקבוצה רמזים לגבי איזה מתנות הוא היה מעדיף לקבל.

אבל, כמו כל משחק גמד וענק קלאסי- יש גם כאלו שמשתתפים במשחק ובסוף לא מקבלים מתנה. על מנת להפחית את רמות האכזבה של המשתתפים, תקנון המשחק קובע שרק מי שמעל גיל 15 וארבעה חודשים יכול להצטרף למשחק. מארגני המשחק מסבירים שדבר זה נקבע על פי "מחלקת המחקר" של המיזם שקבעה שרק מגיל כזה "רוב בני האדם כבר לומדים בעצמם להתמודד עם לב שבור".

ואם גם אתם רוצים להביא מתנות לאחרים ולקוות לקבל מתנות שוות באותה מידה, אתם מוזמנים להירשם לאתר. ההרשמה פתוחה רק עד ליום שני הזה- שווה להזדרז!

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!