מהעיתונות לכנסת: ״אקדם החלת ריבונות״אלירן אהרון

העיתונאית הבכירה קרולין גליק מספרת בראיון לערוץ 7 על הסיבות שהובילו אותה להצטרף למפלגת הימין החדש לאחר פעילות הסברתית ותקשורתית ענפה ומוצלחת.

"תמיד ראיתי שהתפקיד שלי להשתמש במשאבים שלרשותי כדי לקדם את מה שאני מאמינה בו מבחינת ארץ ישראל ועם ישראל בארץ ובתפוצות, ועשיתי כברת דרך בעיתונות.

״כשנפתלי בנט ואילת שקד באו והציעו לי להצטרף לעשייה שלהם בפוליטיקה, חשבתי שהם נותנים לי אפשרות להרחיב את הדברים שאני עושה ולקדם בצורה טובה יותר את הדברים שאני רוצה לקדם, בין אם בכל מה שנוגע ליהודה ושומרון ובין אם ביחסינו עם ארה"ב והעולם, ובין אם בתחום האיזונים במערכת הדמוקרטית שלנו. אלו דברים שבעורקיי. אני כותבת עליהם הרבה זמן ויש לי הזדמנות להיכנס לזירת העשייה בכנסת ואי אפשר לפספס הזדמנות כזו".

על שאלת ההיתכנות להצטרפותה לליכוד ולא ל'ימין החדש' אומרת גליק כי הסקרים כולם מעידים על כך שאכן נתניהו הוא שירכיב את הממשלה הבא, והשאלה העומדת על הפרק היא איזו ממשלה תהיה לו. בהקשר זה היא מזכירה כי בשנת 2009 השותף הבכיר של נתניהו היה אהוד ברק, ב-2013 הייתה זו ציפי לבני "כך שאנחנו יודעים שכאשר השותף הבכיר לממשלת הליכוד הוא לא מהימין אנחנו לא מקבלים מדיניות ימין. חשוב לי שכגוש נמשיך למשול, ושתהיה ממשלה טובה חזקה וימנית והדרך היחידה להבטיח זאת היא מפלגת ימין אידאולוגי שלא מעגלת פינות ושנהיה כמה שיותר חזקים".

על מאמצי האיחוד במפלגות הציונות הדתית אומרת גליק כי אכן ככל שניתן יהיה להבטיח שקולות של מצביעי ימין לא ילכו לאיבוד כן ייטב, "מאוד חשוב כעת שהימין כגוש שמגיע ל-64 מנדטים שלא יגיע ל-68 או 69 מנדטים. כדי שזה יקרה צריך לדאוג לכך שלא יצביעו למפלגות פייק-ימין או פייק-מרכז כמו בני גנץ, ומצד שני לוודא שמפלגות קטנות שלא עוברות את אחוז החסימה יתאחדו כדי שנגיע לממשלת ימין חזקה ואיתנה".

בדבריה שוללת גליק את ההיתכנות לממשלה בראשות בני גנץ. לטעמה מספרי המנדטים כפי שמלמדים הסקרים מורים על כך שהדבר בלתי אפשרי.

הסוגיות שבהן מתכוונת גליק לעסוק בכנסת הבאה הן האיזונים במערכת הדמוקרטית הישראלית וחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל לצד קידום החלת הריבונות הישראלית בשטחי C "אלה הדברים בראש מעייני לעבודה בכנסת הבאה ובוועדות ומחוצה להן".