יצחק פינדרוס: העיסוק בחוק הגיוס נועד לגיוס מנדטיםאלירן אהרון

יצחק פינדרוס, מספר 8 ברשימת "יהדות התורה", התראיין לערוץ 7 במשדר הבחירות המיוחד במלון קינג דיוויד בירושלים, וסיפר על תחושותיו בשבועות האינטנסיביים של מערכת הבחירות.

פינדרוס, לשעבר ראש עיריית ביתר עילית וממלא מקום ראש העיר ירושלים, אופטימי באשר לסיכוייו להיבחר לכנסת ה-21. ''לפי מספרי המצביעים נוכל להגיע לכמאתיים וחמישים אלף מצביעים, כך שזה תלוי באחוז ההצבעה, בקולות פסולים ובקולות שלא יעברו יהיו. ההערכה היא לפחות שבעה מנדטים ואולי יגיע גם המנדט השמיני".

לדבריו בחינה של מספרי התומכים במפלגה החרדית מלמדת על גידול קבוע במספרם מדי מערכת בחירות, "אנחנו גדלים בחמישה עשר אחוזים בכל ארבע שנים ולכן המספרים ידועים מראש. הדבר היציב ביותר בפוליטיקה הישראלית הוא יהדות התורה מאז קום המדינה".

בניגוד לתחושה לפיה 'יהדות התורה' מצטרפת לכל ממשלה מזכיר פינדרוס כי בממשלת רבין נותרה המפלגה מחוץ לממשלה וכך גם בממשלת ברק בה היו חברות גם מפלגות דתיות וכך גם בממשלת שרון. "חמישים אחוז הצטרפנו וחמישים אחוז לא הצטרפנו. אפשר לבדוק זאת לאורך ההיסטוריה. אנחנו מפלגה אידאולוגית שלא מצטרפת בכל מקרה לממשלה".

את חוק הגיוס מסרב פינדרוס לראות כגורם שמביא לפירוקן של ממשלות. "זה רק קטליזטור פוליטי. מישהו החליט להקדים את הבחירות וטוב לו שזה יהיה על חוק הגיוס. הנושא הזה ליווה אותנו וימשיך ללוות אותנו עוד כמה כנסות. הרבה מפלגות מתפרנסות מזה. ברור לכל בר דעת שלא יהיה מצב שבו מי שרוצה ללמוד תורה במדינת ישראל לא יוכל ללמוד תורה. מצד שני מי שלא לומד מובן שצריך להתגייס, אבל העיסוק הפוליטי בעניין הזה נועד רק לאיסוף מנדטים. זה לא עיסוק אמתי ולא עיסוק במהות".

באשר לסוגיית המתח בין דתיים לחילוניים במדינת ישראל מגדיר פינדרוס כבלוף את הניסיון לטעון ולקבוע כי הציבור הדתי להנחיל ערכים שלהם בכוח. "כל החקיקה הדתית שהייתה בשלושת העשורים האחרונים הייתה כדי לסגור פרצות שפרץ בג"ץ או כל ערכאה שיפוטית כזו או אחרת. אין אף דבר שיזמו המפלגות החרדיות או הדתיות כדי להנחיל את ערכיהם בדרך של חקיקה. כשיש פריצה בסטטוס קוו בנושא השבת, המשפחה ורשות הרבים, כל המפלגות הדתיות מבינות שצריך לעמוד בפרץ".