עוזי דיין
עוזי דייןצילום: אלירן אהרון

האלוף במיל' עוזי דיין, סגן הרמטכ"ל לשעבר ומועמד ''הליכוד'' לכנסת, תוקף בערוץ 7 את הרמטכ''ל לשעבר בני גנץ שאמר "כשאני שכבתי בשוחות, אתה עזבת את ישראל כדי ללמוד בארצות הברית. כשאני אימנתי לוחמים אתה לקחת שיעורי משחק בניו יורק".

לדברי דיין, "התרגלנו לדברים קשים אבל יש גבול. כי קודם כל זה שקר וכששמעתי את הדברים עבר בי רגש של בושה שבני גנץ ירד לכזאת רמה''.

כמפקדו של נתניהו בסיירת מטכ''ל, דיין מעיד על מקרים רבים בהם ראש הממשלה סיכן את חייו למען המדינה, "אני הייתי מפקד של בנימין נתניהו מספר שנים ביחידה ואחר כך הייתי גם מפקד היחידה. הייתי איתו בתעלת סואץ, היינו יחד תחת אש מצרית. ביבי נפל למים מסירה שנפגעה עם ארגז של מאג עליו ומיד שקע וככה הצלחנו לתפוס ולהרים אותו.

"אני הוצאתי אותו פעם מסוריה במצב מאוד גבולי כשאנשים התחילו לקפוא. גם בסבנה היינו יחד. ואני לא מדבר על מבצעים שאי אפשר לדבר עליהם ולכן זה מה שיש לגנץ להגיד על נתניהו? שקרים מול המצלמה?".

לדבריו הרמטכ"ל לשעבר פגע בלוחמי צה"ל, "יש ערבות לוחמים בסיסית ובסוף בסוף גם לא מתנצלים. דרך אגב אני הייתי גם מפקד של בוגי ביחידה שהיה סגן שלי ואני מצפה ממנו שיגיד מילה. אתה יכול להיות יריב פוליטי אבל אחרי תקופה שלמה של שתיקה עוברים לשקרים? ככה לא מנהלים מדינה.

"בסוף יש משפחות, יש הורים ששולחים את הלוחמים שלהם, יש לוחמים שפגשתי אתמול בשכם וקבר יוסף שהדברים האלה מאוד מאוד מטרידים אותם. גם ככה הם מרגישים שהם לא מקבלים מספיק גיבוי בכל מיני דברים אבל שככה מדברים אנשים שהיו מופקדים לגמרי על ביטחונם? לאן הולכת הבושה?".

דיין מזכיר לגנץ כי לכל בחירות יש גם את היום שאחרי, "לדעתי מה שקרה כאן זה שבאו היועצים ואמרו 'תשמע אתה נתפס יותר מדי רך, יותר מדי, חנון, הגיע הזמן ככה לתקוף להכניס מכה בין העיניים'.

"יש כאלה ששוכחים שצריך אחר כך לחיות ביחד. זה לא שאתה משתלח ואחר כך הכול יהיה בסדר. יש כאלה שהפוליטיקה מוציאה מהם את מרעם ואני חושש שבני גנץ הוא אחד מהם".

דיין קורא לבני גנץ להתמקד במהות ולא להסתיר מהאזרחים את התכניות בתחום המדיני, "שמעתי את נאומו הראשון של גנץ, הם תומכים בכך שגבול הירדן יהיה גבול ביטחוני. אני לא רוצה ביטחוני, אני מכיר את הפטנטים האלה. אני רוצה גבול לאומי. תגידו ישירות אם כן או לא. אחר כך גנץ מדבר על חתירה לשלום כמעט בכל מחיר. בוא נדבר על קודם כל איך מנצחים ולא איך חותרים לא ברור לאן ולא ברור עם מי".