רוקס
רוקסצילום: דוברות רפאל

חברת רפאל לייצור מערכות לחימה מתקדמות חושפת טיל חכם מתקדם המצויד בראש קרבי קטלני שמסוגל להשמיד מטרות מעל פני השטח או הרבה מתחת לפני השטח באזורים מוגנים היטב.

הטיל החדש מצויד בראש קרבי קטלני המסוגל להשמיד מטרות מעל פני השטח או הרבה מתחת לפני השטח באזורים מוגנים היטב.

"רוקס" משוגר מטווחים משמעותיים מנגד, הרבה מחוץ לאזורי הכיסוי של מערכות ההגנה האוויריות של האויב – ומבצע מסלול במהירות על-קולית לכיוון המטרה. דבר זה מצמצם את חשיפתו של המטוס המשגר מאיומי האויב, כמו-גם, משפר את סיכויי ההצלחה לפגיעה במטרות.

ניתן להשתמש בטיל נגד מטרות איכות, בין אם נייחות או מדלגות, ואפילו בזירות אשר בהן האויב מפעיל אמצעי נגד ושבשים כנגד מערכות ה-GPS.

"רוקס" משתמש במערכות INS/GPS שלו לניווט הביניים, בעוד שאת הביות הסופי אל המטרה מבצע הטיל על ידי שימוש בראש ביות ועיבוד תמונה מתקדמים, אשר מבטיחים פגיעה בדיוק גבוה, תוך התגברות על כל חסימה או הטעייה של מערכות ה-GPS.

"רוקס" על גבי מטוס קרב
"רוקס" על גבי מטוס קרבצילום: דוברות רפאל

יובל מילר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת אוויר ומודיעין ברפאל, אמר "אנו חושפים את 'רוקס' כאן בסלון האווירי בהודו. התערוכה מאפשרת לנו להציג מגוון מערכות ולראשונה גם את הטיל המתקדם החדש".

''ב'רוקס' אנו מיישמים מספר טכנולוגיות, חלקן גם מיושמות במערכת ה'ספייס' (ברד פלדה) המבצעית. אנוו יכולים לספר בגאווה שהחל משנת 2018, רפאל ממוצבת באופן מעולה בהודו עם בסיס תעשייתי איתן, הכולל Joint-Venture, חברות בת מקומיות ושרשרת אספקה מקומית הודית עשירה. זה מכניס את הטכנולוגיות והמוצרים שלנו ללב הכוונות ההודיות של MAKE IN INDIA", סיפר.