מערכת ה-VAR. בקרוב בפלייאוף הליגה
מערכת ה-VAR. בקרוב בפלייאוף הליגהצילום: רויטרס

3 מחזורים נותרו עד לסיום העונה הסדירה בליגת העל בכדורגל, ובזמן שגורל האליפות הוכרע כבר מזמן גם אם לא בצורה סופית ומעשית, בתחתית טבלת ליגת העל בכדורגל הכל עוד פתוח וכולן יכולות למצוא את עצמן יורדות עם סיום העונה אל הליגה השניה, הליגה הלאומית.

רגע לפני שנכנסים לישורת האחרונה, במועדון הכדורגל של אשדוד מבקשים כי מערכת ה-VAR שאמורה להיכנס לשימוש בפלייאוף העליון, תיכנס דווקא לזו המקבילה - הפלייאוף התחתון.

במכתב ששלחו היום (רביעי) ליו"ר מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון, עם העתקים גם לאיגוד השופטים, ההתאחדות לכדורגל וכלי התקשורת, כתבו ראשי הקבוצה מעיר הנמל כי הצורך במערכת המשוכללת שבבסיסה מצלמות טלוויזיה שמראות לשופט הילוכים חוזרים על גבי מסך, נדרשת דווקא במשחקי הפלייאוף התחתון ולא העליון, כמו שמתכננים ראשי הליגה לעשות.

"בימים אלו נערכים מנהלת הליגות ואיגוד השופטים בישראל להחלת מערכת ה-VAR, במשחקי ליגת העל", נכתב במכתב. "על פי ההחלטה שהתקבלה, הוחלט להחיל את השימוש במערכת במשחקי הפלייאוף העליון בלבד".

לדברי ראשי אשדוד, "לצערנו, אנו עדים בשבועות האחרונים לשורה ארוכה של טעויות שיפוט קריטיות, המשפיעות ברובן על תוצאות המשחקים. די להזכיר את משחקי המחזור האחרון בלבד ובהם הפועל רעננה-הפועל ת"א, מ.ס. אשדוד – סכנין, הפועל ב"ש – בית"ר ירושלים, כדי להבחין כי רוב הטעויות נעשות כנגד הקבוצות הממוקמות בחלק התחתון של הטבלה.

טעויות אלו שכללו פסילת שערים חוקיים, החלטות שערורייתיות בבעיטות 11 מ' והתעלמות מארועים שחייבו כרטיס אדום, היו נמנעות לו היה שימוש במערכת ה-VAR".

"לאור העובדה כי מאבק האליפות כבר הוכרע בפועל, ואילו בחלק התחתון צפויים קרבות הישרדות מרים עד לסיום העונה, אנו קוראים להפעלת המערכת דווקא בפלייאוף התחתון, במידה ואין אפשרות להפעיל את המערכת בכל משחקי הליגה. בצורה זו תימנע הפגיעה בקבוצות הקטנות והקבוצות הנלחמות על חייהן, וכל ההחלטות שיתקבלו יהיו מוצדקות, ימנעו קיפוח וימנעו כותרות מיותרות, האשמות שונות וכן פגיעה בשמם של השופטים ובטוהר המידות שלהם".