יפעת ארליך
יפעת ארליךצילום: פלאש 90

יפעת ארליך אשר שוריינה ברשימת ''הבית היהודי'' לכנסת ה-21, קוראת לחברי מרכז המפלגה שיתכנסו הערב (רביעי) להצביע נגד הצעת יו"ר ''הבית היהודי'' הרב רפי פרץ להתחבר עם מפלגת ''עוצמה יהודית'' בבלוק טכני.

''הערב בשעה 19:00 בכינוס מרכז המפלגה של הבית היהודי בפתח תקוה, תתקיים הצבעה קריטית וחשובה להמשך דרכה של מפלגת הבית היהודי", אמרה ארליך. ''נצטרך לאשרר את ההסכם שיגיש הרב רפי פרץ יו"ר ראש הבית היהודי עם האיחוד הלאומי. כמו כן נצטרך להכריע בשאלה האם להתחבר לאלי ישי ולעוצמה יהודית.

''כולנו אומרים 'לא' לחיבור בכל קונסטלציה אפשרית עם עוצמה יהודית, ואומרים 'כן' לחיבור עם האיחוד הלאומי ואלי ישי''.

לטענת ארליך, ''אחרי שבוחנים לעמוק מתוך אחריות לאומית את הסקרים המוצגים לציבור, מדובר בסקרים מוטים ומוזמנים, שאינם משקפים כלל את המציאות בשטח.

''לצערי משתמשים בסקרים כדי להפעיל מניפולציות על הציבור, ולא בוחלים בשום אמצעי כולל ספינים, טרלולים, והטרדות טלפוניות בלתי פוסקות במטרה להפחיד, לשתק וללחוץ. מדבר סקר-שקר תרחק.
הבית היהודי והאיחוד הלאומי עוברים בודאות יחד את אחוז החסימה, בטח ובטח יחד עם אלי ישי'', הוסיפה.

מוקדם יותר היום קרא הרב חיים דרוקמן למרכז מפלגת הבית היהודי שיתכנס הערב לאשר את הריצה המשותפת עם מפלגת עוצמה יהודית.

הרב דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמר כי על אף השקפת העולם השונה מהשקפת העולם של אנשי ''עוצמה יהודית'', יש לרוץ בבלוק טכני כדי להבטיח את כניסתם לכנסת של שלוש המפלגות יחד - הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית.

"אני מבין לפי הסקרים שהראו לי שבלי חיבורים אנחנו בספק גדול אם נקבל ארבעה מנדטים", סיפר הרב דרוקמן. "לאור זאת מי שלא מביו שחייבים חיבורים הוא מסכן את גוש הימין".