אלדד יניב
אלדד יניבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איש השמאל אלדד יניב הודיע הבוקר (חמישי) כי מפלגת ''ארץ חדשה'' בראשותו לא תתמודד לכנסת ה-21 בעקבות החיבור בין יאיר לפיד לבני גנץ.

''לא נתמודד לכנסת כשנוצרה הזדמנות אמת לסיום שלטונו המושחת והמסית של נתניהו, נגדו נלחמנו שנתיים ברציפות ברחובות. עכשיו הגיע זמנכם לנצחו בקלפיות", אמר יניב.

יניב, שעזב את מפלגת העבודה בדצמבר האחרון, ברך על האיחוד בשמאל בין יאיר לפיד, בני גנץ, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי. "‏גנץ-לפיד-אשכנזי-בוגי: צאתכם לשלום, הוא יעשה הכול כדי לסיים עם 61. ליכוד. חרדים. ימין. המתנחלים והחרדים יקבלו פסקת התגברות למנוע גיוס ולהשתולל בשטחים בלי בג"ץ.

"והוא (נתניהו - ע.ב.) יקבל חוק צרפתי ושחרור מהכלא. נלחמנו שנתיים ברחובות וניצחנו. יש כתבי אישום. עכשיו האחריות שלכם להילחם ולנצח אותו בבחירות", אמר יניב.

ח"כ איציק שמולי, יו"ר סיעת העבודה, אמר כי החיבור בין גנץ ללפיד מבורך בשל העובדה שהוא מקדם את הסיכוי ליצירת גוש חוסם לנתניהו בתמיכת הכהניסטים, כלשונו.

''אבל כמו במקרה של 'קדימה' אז- כך גם עכשיו, יש הכרח קריטי במפלגת העבודה כמה שיותר חזקה וגדולה שתוכל לכוון את הסופרמרקט האידיאולוגי שנוצר שם וכדי למקסם את הסיכוי למהפך. מפלגת העבודה מציגה את הנבחרת האיכותית והמגוונת ביותר עם מחויבות אמיתית לדרך ואני בטוח שהציבור ייתן בנו גם הפעם את אמונו״, הוסיף שמולי.