נפצע בפיגוע. ישראל בן אהרון
נפצע בפיגוע. ישראל בן אהרוןצילום: אלירן אהרון

בבית המשפט הצבאי בעופר נערך בתחילת השבוע (ראשון) דיון הטיעונים לעונש במשפטו של המחבל שדקר את ישראל בן אהרון לפני כשלוש שנים בגוש עציון.

במהלך הדיון דרש התובע הצבאי להשית על המחבל עונש מאסר כבד, לשנים ארוכות. התובע הצבאי הדגיש את חומרת המעשה של המחבל ואמר "על בית המשפט לומר את דברו ולהבהיר ללא פשרות וללא היסוס כי מי שבוחר בדרך האלימות, מסכן בצורה חמורה חיי אדם ואת ביטחון האזור, עובר מעשה שלא ייעשה ושלא ניתן להשלים עימו".

כמו כן טען התובע כי לא פעם היה צריך בית המשפט להעביר מסר חד וברור במקרים מהסוג הזה, בדמות ענישה חמורה ביותר, על מנת לשרת את גורם ההרתעה.

התובע הצבאי ביקש מבית המשפט לגזור על המחבל מאסר מכביד לריצוי בפועל ולשנים ארוכות אשר יתאים ויבהיר את חומרת המעשה, וכן להטיל על הנאשם עונש מאסר מותנה מרתיע, פיצויים משמעותיים לטובת הנפגעים ולחלט את הדברים המוצגים בתיק.

מנגד, טען עורך דינו של המחבל כי לא ניתן לקבוע את המניע למעשה. לטענתו, בן דודו של המחבל נהרג על לא עוול בכפו כאשר כוחות הביטחון פשטו על בית החולים בחברון, וכתוצאה מכך נגרם נזק כבד למשפחה. עוד טען בא כוחו של המחבל ל"הגנה מן הצדק" - מדוע לא האשימו גם את בן אהרון על כך שהמשיך לירות במחבל לאחר שנוטרל.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמלווה את בן אהרון כנפגע עבירה מסר "מדובר על ניסיון רצח מתועב שרק בנס לא הסתיים במוות. כוחותינו סיכנו את חייהם על מנת לשלוף את המחבל מבית החולים. אנו מצפים שבית המשפט הצבאי ייתן עונש כבד, כך שמבצע לכידת המחבל לא היה לחינם והמחבל הארור ינמק שנים רבות בכלא עד סוף ימיו".

אין לי שום ציפיות מבית המשפט

נזכיר כי בן אהרון נפצע בפיגוע משולב שכלל זריקת אבנים על ידי שני מחבלים על רכבו, ולאחר שהצליח לצאת מהרכב שנפגע כליל נדקר בחזהו על ידי אחד המחבלים. בן אהרון פתח בירי לעבר המחבלים ואף הצליח לפגוע, אך הם נמלטו לכיוון הכפר סעיר הסמוך. בן אהרון נפצע במצב בינוני, וסבל מדקירה בפלג גופו העליון ומחבלות בראשו בעקבות זריקת האבנים עליו.

הפיגוע התפרסם בעקבות סרטון שנחשף מספר ימים לאחר מכן, ובו נראים חיילים מסתערבים מוציאים את אחד המחבלים מבית חולים בחברון על מנת להעמידו לדין. על כן ציין עו"ד בלייכר במהלך הדיון שהוא מצפה שבית המשפט הצבאי ייתן עונש כבד, כך שמבצע לכידת המחבל לא היה לחינם והמחבל ינמק שנים רבות בכלא עד סוף ימיו.