מטבח
מטבחצילום: ISTOCK

לוחמים בגדוד 52 של חיל השריון התלוננו בימים האחרונים על בעיות כשרות במטבח הצבאי.

באחד המקרים, חייל בישל דגים בתנור בשרי, ובמקרה אחר בוצע בישול בשבת, בניגוד מוחלט לפקודת צה''ל.

הלוחמים סיפרו גם על ערבוב בין כלים בשריים לחלביים והיעדר פיקוח על הכשרות במטבח. גורמים ברבנות הצבאית הודיעו ללוחמים כי הינם מסירים אחריות ו"מרימים ידיים" מלספק להם מזון מושגח.

עידן לוי, רכז הפעילים של ארגון "צו 1", אמר לערוץ 7 ''זאת פשוט בושה ושערורייה. כלוחם שומר מצוות בעצמי אני יודע כמה חשוב לך להיכנס לאכול בראש שקט אחרי יום אימונים או טיפולים מפרך.

''מזעזע שטבחים שעושים הרבה פחות מאיתנו לא מבצעים את תפקידם ולוחמים נאלצים לא לאכול את האוכל הצבאי ולהיפגע. מישהו ברבנות למעלה פשוט ישן בעמידה ועוד רוצה לאזרח את הכשרות, ולוחמים בשטח נפגעים", הוסיף לוי.

תגובת דובר צה״ל: ''האירועים שהובאו הינם חמורים ויטופלו בצה"ל במלוא חומרת הדין, על מנת ללמוד מהם ולוודא כי לא יחזרו על עצמם. נציין כי מדובר בשני אירועים נקודתיים, האחד טופל משמעתית והשני עודנו מתוחקר בתיאום עם גורמי הרבנות הצבאית.

''האחד הוא בישול דגים בתנור בשרי והשני הוא בישול בשבת. שני המקרים מוכרים ומטופלים ע"י המפקדים וע"י גורמי הרבנות הצבאית. צה״ל מקפיד על שמירת הכשרות במטבחיו ורואה בחומרה כל חריגה מהפקודות בנושא זה. צעדים משמעתיים ינקטו בהתאם לממצאי התחקיר, לשון התגובה.