ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: רויטרס

ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, מאמין שישראל והפלסטינים יכולים להשלים זה עם קיומו של זה.

בחשבון הטוויטר שלו כתב גרינבלט כי ''לפני 25 שנים, ברוך גולדשטיין רצח 29 פלשתינים ופצע 125, בהתקפה במערת המכפלה שגונתה בעולם כולו. אני מתפלל שעמינו המפורדים יוכלו להשלים זה עם זה, כפי שיצחק וישמעאל עשו בטרם קברו את אביהם, אברהם, באותו אתר קדוש".

בימים אלו עוסק גרינבלט בתוכנית השלום האמריקנית שתפורסם לאחר הבחירות. בוושינגטון מסרבים למסור פרטים אודותיה אך מאמינים שהתוכנית שמסוגלת להביא לסיום הסכסוך בין הערבים לישראל.

בשבוע שעבר, בראיון מיוחד לערוץ 7, אמר גרינבלט כי "זו תהיה תוכנית הוגנת, מציאותית וישימה עם מספיק פרטים שיבהירו כיצד זה הולך להצליח. לא יהיו כתובים בה רק עקרונות או ססמאות.

''התוכנית כתובה כך שאנשים יבינו יבינו בבירור את היתרונות וההזדמנויות הרבות שהיא טומנת בחובה, כמו גם את הפשרות שיצטרכו כולם לעשות. אני מקווה שכולם יגיעו אליה עם ראש פתוח. הצדדים עצמם הם אלו שיצטרכו להחליט אם וכיצד להתקדם הלאה".

לדבריו, ''אנחנו לא מציבים דרישות לצדדים, אלא מנסים להוביל אותם לקבל את העסקה. אני חושב שברור שהנשיא טראמפ, הוא אולי הנשיא הטוב ביותר שהיה בארה"ב כלפי מדינת ישראל. צריך לקרוא את התוכנית כשגם הנתון הזה נלקח בחשבון".