רק פעם אחת ניצחה הפועל רעננה את בית"ר ירושלים במסגרת הליגה - היה זה במפגש ה-18 ביניהן, בסיבוב הקודם, ניצחון שהביא בסופו של דבר לפיטוריו של גיא לוזון מאימון הירושלמים ולמינויו של ניר קלינגר במקומו.

סיבוב שלם עבר ובעוד רעננה נותרה כשהייתה, בית"ר שינתה את פניה לחלוטין והערב (מוצאי שבת) התוצאה הייתה גם בהתאם.

בעוד הקבוצה הקטנה מרעננה לא סימנה מטרות מלבד לשרוד בליגת העל, הירושלמים שהתחזקו במהלך חלון ההעברות האחרון ובכלל, שמו להם למטרה להעפיל לפלייאוף העליון.

אחרי שמחזור שעבר חלומות ההעפלה כמעט ונגוזו לחלוטין, עם תצוגת שיפוט שנויה במחלוקת אחרי שקופחו פעמיים על ידי השופט אלון יפת, עלו הערב הירושלמים אל כר הדשא באצטדיונם הביתי, אצטדיון טדי בידיעה כי כל תוצאה מלבד ניצחון תסתום סופית את הגולל על סיכוייה להעפיל לחלק העליון של הטבלה.

ללא מאור בוזגלו שהורחק על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל לשלושה משחקים, טל בן חיים המוצהב ואנתוני וארן ואנטואן קונטה הפצועים, לירושלמים היה צפוי להיות קשה עד מאוד.

הירושלמים שניצחו שבעה מתשעת משחקי הבית שלה מול הפועל רעננה בכל המסגרות, עלו ליתרון ועל לוח התוצאות כבר בדקה ה-12 למשחק כשכדור רוחב של עידן ורד נגע באורמוש בדרך לשער עצמי אומלל ו-0:1 לירושלמים.

בדקה ה-82 שיתוף פעולה בין צמד שחקניה האתיופים של בית"ר, יעקב בריהון וגדי קינדה, הסתיים במספרת אדירה של האחרון שהגיע בחלון ההעברות מאשדוד, במה שהיה השער היפה ביותר במחזור הליגה הנוכחי ואולי אף בעונה כולה, כשזה היה גם השער שקבע - ניצחון ביתי לירושלמים ששומרים על סיכוי להפעיל לפלייאוף העליון, גם אם הוא קלוש.

אגב, בית"ר שוב קופחה על ידי שופט המשחק, כשהפעם היה זה תורו של יעקב בן אברהם כשזה הוציא רק כרטיס צהוב לשוער רעננה, אסף צור אחרי שהיה השחקן האחרון והכשיל את קינדה מחוץ לרחבה. בדקה ה-82 הוא קיבל את שכרו.

אחרי המחזור שעבר מול באר שבע, בית"ר שוב מקופחת על ידי שופט. תום לב וטעות אנוש או שאולי מדובר ביד מכוונת אחרי משחק שלישי ברציפות בו זה קורה?

בין כך ובין כך, כעת צריכים הירושלמים לנצח גם בשני המחזורים הבאים, מול נתניה והפועל תל אביב, ולקוות להפסדים של הפועל חדרה או הפועל באר שבע כדי להעפיל במקומן אל הפלייאוף העליון. זה יהיה צמוד עד הסוף.

רעננה סופרת משחק חוץ 13 ברציפות ללא ניצחון ונצמדת גם היא אל התחתית הבוערת, כשהיא במרחק 5 נקודות מהקו האדום ומהמקום ממנו יורדים אל ליגת המשנה בסיום העונה.