בן גביר ובן ארי
בן גביר ובן אריצילום: חזקי ברוך

ראשי מפלגת "עוצמה יהודית", ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר, פנו לרב בני לאו בדרישה לתשלום פיצויים על סך מאה אלף שקלים והתנצלות על הדברים שאמר נגדם.

את הפניה שיגרו השניים בתגובה לפרסום אמש (מוצ"ש) כי במהלך דרשתו בבית הכנסת רמב"ן בירושלים בשבת השווה הרב בני לאו בין אנשי עוצמה יהודית לבין הנאצים.

במכתב שנשלח לרב לאו, כותב עו"ד בן גביר, "בדברים אותם פרסמת יש משום לשון הרע מובהק ועלבון חמור כלפינו. השוואתם של יהודים הנאמנים למדינת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל, לנאצים, היא חציית קו אדום. הנאצים השמידו בשואה ששה מיליון יהודים, ועסקו בניסיון להשמיד את יהודי העולם כולו בשל היותם יהודים ותו לא, בניצוחה של תורת הגזע. 'עוצמה יהודית' היא תנועה ממלכתית, הפועלת לקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ועם ישראל וההשוואה היא פסולה לחלוטין".

במכתב מצוטטים דבריה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פורקצ'יה שכתבה דברים חמורים על השוואתם של יהודים לנאצים, במסגרת תביעה אחרת אותה הגיש בן גביר כנגד איש השמאל אמנון דנקנר: "המושג 'נאצי' בעידן שלאחר מלחמת העולם ושואת יהדות אירופה מבטא בעיני אדם בן-תרבות את התגלמותה של החייתיות שבאדם; הוא משקף בעיני יהודי, באשר הוא, את שאול התחתיות אליו עשויה להגיע שנאת אדם על רקע תורה גזענית חשוכה, ואת מקור הטרגדיה האנושית הנוראה שהעם היהודי נפל קרבן לה אך לפני מספר עשורים".

בעוצמה יהודית אומרים הבוקר, "אמנם חופש הביטוי היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית, אולם גם לחופש ביטוי ישנם גבולות. הדברים החמורים של הרב בני לאו חצו באופן בוטה גבולות אלו; השוואתם של יהודים לנאצים היא פסולה ויש בה משום זילות השואה ופגיעה בשישה מליון יהודים שנטבחו. על הרב לאו לדעת כי לדבריו הבוטים יש השלכות ועל כן פנינו אליו בדרישה לפיצוי כספי ולפרסום הודעת התנצלות".