"רגע של גאווה עצומה והתרגשות עצומה"לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) לפעילות ישראל לבלימת איראן בסוריה.

"שמענו אתמול בכיר במשטר הטרור האיראני אומר: 'איראן השיגה יותר מ-90% מהיעדים שלה בסוריה'. זה לא נכון. זה נכון שהם מנסים וזה נכון שאנחנו בולמים אותם", קבע נתניהו.

"לפני כחודש אמר גורם איראני אחר שהם רק 'מייעצים' לסוריה. העולם שומע הרבה מאוד שקרים מאיראן", הוסיף ראש הממשלה, "יש לי מסר ברור למשטר האיראני שרוצה בהשמדת ישראל: ישראל תמשיך לפעול ככל שיידרש כדי לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה".

נתניהו התייחס גם לפגישתו הקרובה עם פוטין, ביום רביעי הקרוב אני אפגש במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שוחחנו בטלפון שיחה מקדימה לקראת המפגש הזה וכמובן שהנושא של איראן יהיה בראש סדר הדיונים שלנו, על כך הסכמנו. אני אדון עמו על ההתפתחויות באזור ובתוקפנות האיראנית".

"נדון גם בחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין צה״ל לצבא רוסיה כדי לשמור על היציבות ולמנוע חיכוכים מיותרים באזור. השיחות הללו חשובות לביטחון, חשובות לצבא ההגנה לישראל וחשובות מאוד למדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

לקראת סיום התייחס נתניהו לשיגור החללית "בראשית" וציין, "מדינת ישראל עשתה היסטוריה ושיגרה חללית ישראלית ראשונה לירח. אני צפיתי בשיגור מחדר הבקרה - זה היה רגע של גאווה עצומה והתרגשות עצומה. זהו צעד גדול מאוד למדינת ישראל וצעד ענק לטכנולוגיה הישראלית. אני רוצה שאזרחי ישראל יידעו שהתנ"ך שלנו יגיע לירח, וגם הכתובת שרשומה מתחת למצלמה: 'עם ישראל חי'. זה דבר שאפשר היה רק לחלום עליו".

"עכשיו צריך רק לקוות שהחללית תשלים את המשימה ותנחת על הירח. זה החלק הקשה ביותר. אבל עם זאת, עצם העובדה שאנחנו המדינה הרביעית, אחרי שלוש מעצמות - ארה"ב, רוסיה וסין, שלוש המדינות ששיגרו לירח, שמנסה, ואולי אף תצליח להיות המדינה הרביעית, היא כבוד עצום למדינת ישראל, והבעת אמון ביכולות שלנו, בתעוזה שלנו ובעתיד שלנו", חתם נתניהו.