ספרים
ספריםצילום: קובי פינקלר

מחקרים קובעים כי ילדים שקוראים ספרים זוכים להישגים גדולים בלימודים. בעידן הטלוויזיה, המחשב והטלפון החכם הילדים מבלים את רוב שעות הפנאי מול המסכים. לאור זאת יצא החמ"ד במיזם "קוראים למיליון" במסגרתו קוראים ילדי בתי הספר היסודיים בכיתות א'-ו' כמיליון ספרים עד לשבוע החמ"ד.

יעל נדלר, מפקחת על החינוך הלשוני בחמ"ד ועל הוראת העברית בבתי הספר היסודיים דתיים, אומרת לערוץ 7 כי מאז שהחל המבצע ביום השפה העברית לפני כחודש וחצי קראו הילדים כחצי מליון ספרים. "המטרה היא לעודד את הילדים לקרוא כמה שיותר. כל בית ספר מציב יעדים בכל מיני דרכים יצירתיות, החל מגביע נודד שעובר בין הכיתות שקוראות את מספר הספרים הגבוה ביותר, וכלה בכרטיסיות עם ניקובים או תולעת ספרים שמקיפה את בית הספר ובה נרשמים כל הספרים שנקראו".

היא מעריכה שהמיזם משיג את המטרה החשובה שלו. "אפשר לראות סרטונים וסיפורים באתר 'קוראים למיליון', שם גם אפשר לעקוב אחרי מספר הספרים שהילדים קראו. הורים כותבים לנו תודה על זה שהילד לא הדליק אתמול טלוויזיה ועל ילדה שהולכת לצחצח שיניים עם ספר. זה מרגש דווקא היום כשכולם מתריעים על כך שהילדים כל הזמן מול המסכים והנה אנחנו הוכחנו בחמ"ד שהילדים שלנו אוהבים לקרוא".

נדלר מאמינה שעד לתום המבצע יושג היעד שהוצב. "בכל בית ספר יש ספרייה והילדים נגישים לספרים. ילדים בכיתה א' קוראים לפחות ספר אחד בשבוע, בכיתה ו' שזה ספרים יותר עבים קוראים ספר בשבועיים, אבל בכיתה ב' אפשר גם לקרוא שלושה ספרים בשבוע. לדעתי עם מאמץ קטן נוכל להגיע למיליון ספרים".