רק דגל אחד, דגל ישראל
רק דגל אחד, דגל ישראלצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר ביקרו כ-250 ישראלים ממוצא צרפתי בקבר יוסף. הם היו חלק מלמעלה מאלפיים וחמש מאוד מתפללים יהודים שנכנסו למתחם הקבר לתפילה במסגרת אירועי 'פורים קטן'.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם עו"ד נילי נאהורי מרכזת עמותת Israël is forever שמאחורי הגעתם של העולים מצרפת לאירוע.

"העמותה הוקמה לפני כשלוש שנים לגיוס הכוחות הציוניים דוברי הצרפתית", מספרת עו"ד נאהורי ומבהירה מיידית כי אחת המטרות המרכזיות ששמה לה העמותה למטרה היא "החלת הריבונות על כל חלקי ארץ ישראל, ומתוך כך נובעת הדרישה שלנו למתן גישה חופשית ליהודים בכל המקומות הקדושים בארץ ישראל".

נאהורי מספרת כי האירוע הראשון אותו קיימה העמותה לפני כשלוש שנים, לאחר הקמתה, היה כניסה לקבר יוסף. "גייסנו 150 איש ונכנסנו לקבר יוסף". שלו שנים לאחר מכן, "בשבוע שעבר התקשרנו לישיבת אלון מורה ואמרנו להם שאנחנו רוצים להיכנס שוב לקבר יוסף. הגבילו אותנו ל-250 איש. היו עוד כמאה איש בהמתנה", היא מציינת ומספרת על מפגש עם ראש מועצת שומרון, עם האלוף במיל עוזי דיין ועם ג'ף קופפר, יו"ר העמותה.

"העובדה שלא יכולים לגשת לקבר יהושע בן נון זו שערורייה. העובדה שלא יכולים להניף דגל ישראל ולשיר 'התקווה' בהר הבית זו שערורייה. בכל מקום שבו אין לנו ריבונות האויב נכנס ותופס מקום. הגישה של העולים מצרפת מאוד ציונית ומאוד מסורתית. אנחנו כאן כי אבותינו היו כאן ואנחנו חוזרים לכאן והפעם עם דגל ישראל".

כשהיא נשאלת אודות מתקפת ארגון השמאל 'מפקדים למען ביטחון ישראל' כלפי רעיון וחזון הריבונות, קובעת עו"ד נאהורי כי ההיגיון הוא הפוך לחלוטין ודווקא ריבונות היא זו שתביא לביטחון לישראל. "אם חס וחלילה תקום מדינה פלשתינאית תהיה שיבה ואז תהיה חדירה של מיליוני ערבים נוספים לתחום הגבולות שלנו".

"העובדה היא שיהודה ושומרון הם יותר מהכול שטח יהודי שצריך להישאר בריבונות יהודית ישראלית לכל דבר ועניין. ראינו מה הביאה הנסיגה מגוש קטיף ומה הביאה הנסיגה מלבנון. אסור לנו להביא לנסיגה נוספת. גם על פי המשפט הבינלאומי יהודה ושומרון שלנו, ואנחנו צריכים להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון. אנחנו מהססים כבר 52 שנה וזו הטעות. אסור לנו להסס ולדבר על ויתורים נוספים. העובדה שניצחנו את המלחמות על האויב והעובדה שהמשפט הבינלאומי מכיר בזכותנו ההיסטורית משפטית על האזור זה מספיק כדי שניקח את משימת הריבונות על כל חלקי ארץ ישראל. רק כך נקבל את הכבוד שמגיע לנו מאומות העולם. אנחנו לא יכולים לחשוב שאולי יש לאויב זכות כלשהי במדינה שלנו. זה מחזק את הטיעונים שלהם. אנחנו צריכים להגיד בקול רם שבין הירדן לים יש מקום רק לדגל אחד, דגל ישראל".

באשר לחשש מהאיום הדמוגרפי מציעה נאהורי לבחון את הצעתו של יו"ר 'האיחוד הלאומי', חברת הכנסת בצלאל סמוטריץ': "לא צריך להתנצל. גם אם נחיל ריבונות על יהודה ושומרון זה לא אומר לתת אזרחות מלאה לערבים ביהודה ושומרון. אני מפנה אתכם ל'תכנית ההכרעה' של ח"כ בצלאל סמוטריץ', יש לו גישה מאוד ברורה: אם הערבים מקבלים את הריבונות של ישראל הם יוכלו להישאר בארץ ישראל, ואני אוסיף, רק אחרי כמה דורות והוכחות לנאמנותם נשקול מתן אזרחות. אבל מי שלא מכיר במדינת ישראל ויש לו שאיפות לאומיות נעודד אותם לעזוב עם קצת כסף בכיס ויש כאלה שחולמים לעזוב את עזה ויהודה ושומרון. ומי ששומר על רצונו להקים מדינה ערבית נוסף בשטחנו, צה"ל יצטרך להילחם נגדו בכל הנחישות הנדרשת".

"אפשר לקחת את הדוגמא של צרפת, מי שמגיע היום לצרפת לא מקבל אזרחות אוטומאטית, אלא רק אחרי שנים וכמה מבחנים, ורק אז צרפת תשקול אם לתת לו אזרחות", אומרת עו"ד נאהורי שאינה מקבלת את הטיעון הערבי לפיו ערביי יו"ש הם תושבי האזור מזה דורות ולכן לא ניתן לחייב אותם לעבור מבחני נאמנות כפי שעובר מי שמגיע מבחוץ: "הערבים שנולדו כאן ורוצים מדינה עצמאית לא מעוניינים באזרחות הישראלית כי הם לא מכירים במדינת ישראל. זה צריך להיות מבחן בסיסי ביותר, האם אתה נאמן ומכיר במדינת ישראל. במידה ולא אין שום בעיה לא לתת לו אזרחות ישראלית. אנחנו לא צריכים להתנצל ולמצוא תירוצים. הדבר צריך להיות ברור - מי שחותר תחת ריבונות ישראל אסור לו לקבל אזרחות ישראלית. זה הדבר ההגיוני ביותר".

על העמותה שהיא מרכזת מספרת עו"ד נאהורי כי קשה למנות את מספר החברים בה שכן בכל כינוס ואירוע שלה מצטרפים עוד ועוד חברים. "בשנה שעברה עשינו צעדת דגלים בחברון. יש לנו 25,000 איש עוקבים בעמוד הפייסבוק שלנו וחשיפה לכמאתיים אלף איש בישראל ובצרפת. הציונות הצרפתית מאוד מיוחדת בנאמנות שלה למדינה, לארץ ולתורה. אנחנו יודעים לשלב את המסורת ואת האהבה למולדת. התקשורת הזכירה אחרי הביקור שלנו בקבר יוסף דווקא את שירת 'התקווה' ששרנו שם, ואכן, לא באנו רק להתפלל אלא להביע ריבונות".

"אנחנו נאבקים ורוצים להגיד שיש יהודים שכבר לא רוצים לבוא רק באישון לילה ובליווי צבאי, אלא לאור היום ובאופן חופשי. לכן הגענו עם דגל ישראל כדי להוכיח זאת. אנחנו עולים לקבר יהושע בן נון ולהר הבית כדי לקרוא לממשלה לתת גישה חופשית למקומות הקדושים לעם ישראל".

מוסיפה על כך נאהורי ומציינת כי בניגוד לטענות בעולם על אפרטהייד ישראלי הרי ש"אם יש אפרטהייד הוא דווקא כלפי יהודים. השלטים האדומים שאוסרים כניסת יהודים לשטחי A זו שערורייה. העובדה שאנחנו יכולים לעלות להתפלל בהר הבית רק בשעות מסוימות זה אפרטהייד נגד יהודים. אסור למדינה ריבונית להשאיר את המצב כפי שהוא".

ומה באשר לעמדות האירופיות, ולעמדתה של צרפת כדוגמא, כלפי צעדי ריבונות ישראליים? "זה ממש לא משנה. אירופה נכבשת על ידי האיסלאם וצרפת בפרט. הם חושבים שאם הם ינקטו בעמדה פרו-ערבית ואנטי ישראלית הם יקבלו את השקט. הם לא מבינים שזה בדיוק ההיפך. לכן צרפת הייתה בין הפונים לאונסק"ו לשלול את הקשר בין ישראל להר הבית, וצרפת תהיה תמיד מהראשונים לנקוט צעדים באו"ם נגדנו. אסור לנו להסתמך על תמיכה אירופית. יש לנו תמיכה אמריקאית שהיא הרבה יותר חשובה. צריך לעשות מה שטוב לישראל וליהודים. היהודים צריכים לברוח מאירופה ולעלות ארצה ולחזק את מדינת ישראל".