חנוך דאום
חנוך דאוםצילום: Tomer Neuberg/Flash90

שורה של מאמרים פובליציסטיים שפורסמו במהלך השבוע האחרון בעיתון השמאל הישראלי "הארץ", מוקדשת כולה למתקפה פרועה על איש התקשורת עמית סגל, כתב ופרשן חדשות 12.

בכל המאמרים הללו הותקף הפרשן הבכיר תוך שהכותבים מאזכרים את עובדת חברותו של אביו של סגל, העיתונאי חגי סגל, במחתרת היהודית שפעלה בראשית שנות השמונים.

העיתונאי והסאטיריקן חנוך דאום פרסם הבוקר פוסט בעקבות העליהום התקשורתי וכתב "שישה מאמרים שונים, בדרגות שטנה כאלה ואחרות, מופיעים כרגע באתר הארץ נגד חברי עמית סגל, וזה רק משלושת הימים האחרונים".

"רוב המאמרים מזכירים לו גם את חטאי אביו (כאילו הוא אשם במעשים שעשה אבא שלו בהיותו בן שנתיים). עכשיו תבינו: אם עיתונאי שאינו ימני היה תחת מתקפה כזו, הייתה קמה כבר מחאה של אנשי תקשורת נגד סתימת פיות ובמקרים מסוימים, כמו זה של יצחק לאור, הסתה מסוכנת של ממש. אבל סגל הוא איש ימין, רחמנא לצלן, אז זה עובר בשקט. איש לא מגנה, איש לא מעיר".

"עכשיו עזבו את זה שסגל משמש קול לציבורים גדולים שבעבר אשכרה לא נשמע קולם. גם אם אתם חולקים עליו- סגל הוא בר פלוגתא ראוי והוגן- מה אתם בלחץ כזה? מה התבהלה? אז מישהו חושב אחרת מכם- באמת אי אפשר לקיים עימו דיון ענייני?", שאל דאום.