מחנה ריכוז
מחנה ריכוזצילום: iStock

בית המשפט בגרמניה הודיע כי יוהאן רהבוגן, נאצי לשעבר בן 95, לא יעמוד לדין לאחר שרופא קבע כי אינו כשיר למשפט עקב גילו.

בחודש דצמבר האחרון עמד רהבוגן, 95, שמואשם כי שימש כשומר במחנה הריכוז שטוטהוף בצפון פולין ולקח חלק ברציחתם של עשרות אלפי יהודים, למשפט בבית הדין בעיר מינסטר בגרמניה.

אלא שזמן קצר לאחר תחילת משפטו אושפז רהבוגן בבית החולים המקומי לאחר שסבל מבעיות בריאות קשות בליבו ובכליות, שגרמו לדחיית מספר דיונים במשפטו.

השופטים הורו כי רהבוגן יעבור בדיקות על ידי רופא מקומי שיקבע האם הוא כשיר לעמוד לדין, וכעת התקבלה הודעת הרופא כי הנאצי הקשיש אינו כשיר ולא יוכל לעמוד לדין על פשעיו נגד היהודים.

דובר בית המשפט במינסטר אמר, "לא סביר כי כי משפטו של רהבוגן יימשך, מאחר והרופא קבע כי אינו כשיר לעמוד לדין. השופטים עדיין צריכים לקבל החלטה סופית בנושא, ולתביעה שמורה זכות הערעור על ההחלטה, אולם לא סביר כי משפטו של רהבוגן יימשך".

בחודש דצמבר, לאחר שרהבוגן אושפז, הודיעו השופטים כי על פי החוק הגרמני לא ניתן להמשיך במשפט במידה וההפסקה בין הדיונים ארוכה מדי. בעקבות זאת בוטל המשך משפטו של רהבוגן, אולם השופטים קבעו כי במידה ובריאותו תאפשר את המשך המשפט, הוא יוחזר לאולם הדיונים. כעת קבע הרופא כי רהבוגן, שמואשם כי סייע ברציחתם של עשרות אלפי היהודים שנכלאו במחנה הריכוז שטוטהוף בצפון פולין, יצליח ככל הנראה להימלט מהעונש.