אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

"מועדון הכדורסל הפועל תל אביב, שהוא אחד מאבני היסוד של הכדורסל הישראלי, מצפה לבדיקה מקיפה של שלל טענותינו ולפעולת אופרטיביות של איגוד הכדורסל להפסקת האכיפה הבררנית כנגדנו והפגיעה הנלווית בכדורסל ובאמון בבית הדין", כך כתבו הערב (שני) ראשי מועדון הכדורסל האדום מת"א במכתב חריף ביותר שיועד ליו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, מנכ"ל האיגוד והיועצת המשפטית.

התל אביבים זועמים וטוענים כי תובע איגוד הכדורסל, עו"ד טל-אור ובית הדין של האיגוד מפלים אותם לרעה ומענישים אותם בחומרה יתירה, ביחס לכל יתר קבוצות ליגת העל בכדורסל ובכלל בספורט הישראלי כולו.

המכתב החריף של האדומים מת"א מגיע על רקע החלטתו של תובע האיגוד שלא להעמיד את מכבי ת"א לדין על תנועת "שיסוף" שעשה אוהד הצהובים במשחק הליגה מול הפועל חולון. האדומים, שכלל לא היו שותפים למשחק המדובר, הם אלה שהלכו לתובע האיגוד והתלוננו על התנועה המגונה בציפייה כי היריבה העירונית תענש בחומרה.

תובע האיגוד עו"ד טל-אור בחר שלא להעניש את הקבוצה הצהובה מאחר שזו שללה מהאוהד את כניסתו למשחק הקבוצה ופעלה מולו בצורה נחרצת וברורה, בניגוד לטיפולם של האדומים מת"א באוהדיהם האלימים והמתפרעים.

החלטה זו של תובע האיגוד הוציאה את האדומים מהכלים ואלה שיגרו הערב מכתב חריף ביותר בו נאמר כי מעתה לא יופיעו יותר בפני בית הדין של האיגוד וכי אף יחריפו את צעדיהם כנגד מוסדות הכדורסל בכלל.

"תובע האיגוד נחוש לפעול כנגד הפועל תל אביב. אם במטרה לרצות מישהו או מכל סיבה אחרת שבגינה הוא בוחר לפעול בצורה שאינה מכבדת את מוסדות איגוד הכדורסל. פעולות אלה פוגעות פגיעה אנושה בהפועל תל אביב, עד כדי כך שהוא בוחר לפסול טענות שלנו במקום לבצע את עבודתו ולבחון את עצמו", נכתב במכתבם.

לדברי המועדון האדום, בימים האחרונים הם אספו וניתחו את כל כתבי האישום שהגיש תובע האיגוד, עו"ד טל-אור, כנגד קבוצות הליגה השונות ובכללן הפועל תל אביב - "כמו כן, נותחו הדרישות לעונש שביקש תובע האיגוד מבית הדין להטיל על הקבוצות, החלטות בית הדין ואירועים מהם בחר תובע האיגוד להתעלם וכלל לא להגיש כתבי אישום".

לדברי התל אביבים, "המציאות שעולה מניתוח החומרים חמורה, ומעלה שאלות קשות בנוגע לתפקודו של תובע האיגוד ודייני בית הדין של איגוד הכדורסל. בנוסף, היא מצביעה על אפליה ברורה לכאורה של הפועל תל אביב - הן בגין המקרים בהן עמדה לדין לעומת קבוצות אחרות, הן בגין העונשים שביקש להטיל עליה תובע האיגוד והן בגין העונשים בפועל שקיבלה הקבוצה".

"יש בליבנו גם על מדרג העונשים שמבקש תובע האיגוד מהדיינים להפעיל כנגד הפועל תל אביב. באופן אבסורדי, העונשים - הן העונשים הכספיים והן עונשי הרדיוס וסגירת היציעים המופעלים כנגדנו - כבדים בהרבה מהעונשים המוטלים על קבוצות אחרות בענף. יתרה מכך, העונשים המופעלים כנגד הפועל תל אביב חריגים גם בהשוואה לקבוצת ליגת העל בכדורגל כאשר בכדורגל התקציבים כידוע כפולים ומכופלים.

בהפועל ת"א ציינו את הפארסה בפעם האחרונה בה עמדו לדין, כשניסו להשוות בין העונשים הנהוגים בכדורגל לבין העונשים הנהוגים בענף הכדורסל ואת העובדה כי בית הדין דחה את ניסיון ההשוואה המגוחך.

"לאור כל האמור לעיל, הגענו למצב בו איבדנו אמון בניקיון הכפיים של תובע האיגוד והמוסדות המשפטים ולכן איננו רואים טעם יותר להופיע בפני מוסדות אלו", כתבו בהפועל וסיכמו כי "אנו קוראים לראשי האיגוד לפתוח בבדיקה מקיפה בנוגע למדיניות העמדות לדין והענישה כנגד קבוצות הליגה, וכן להתנהלות תובע האיגוד והשיקולים המנחים אותו. אנו מקווים שלא נאלץ לנקוט בצעדים נוספים בנושא".