רוסו וגבאי
רוסו וגבאיצילום: דוברות

השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קובע כי בבדיקת רשימת המועמדים לכנסת עלה כי מספר 2 במפלגת העבודה, האלוף (במיל.) טל רוסו כיהן עד ל-10 במאי 2017 בתפקיד אלוף בצה"ל.

מלצר מבקש דורש ממפלגת העבודה להגיש את עמדתה באשר לכשירות מועמדותו של רוסו, משום שלכאורה לא חלפו שלוש שנים מיום שסיים את שירותו ועד ההתמודדות לכנסת, כמתחייב בחוק.

נזכיר כי על פי התיקון לחוק הבחירות משנת 2007, תקופת הצינון לבכירי מערכת הביטחון עומדת על שלוש שנים מיום תום כהונתם, במקום חצי שנה עד לאותה תקופה.

ממפלגת העבודה נמסר כי "האלוף במיל' טל רוסו השתחרר מצה"ל בפברואר 2014 וחזר לשירות מילואים לתפקיד מפקד מפקדת העומק, לבקשתו של הרמטכ"ל אייזנקוט".

"רוסו, לשעבר אלוף פיקוד דרום וראש אגף מבצעים הוא לוחם עתיר זכויות. אנחנו בטוחים שהדברים יובהרו והוא ייצג את אזרחי ישראל בכבוד בכנסת הבאה", אמרו במפלגה.

ועדת הבחירות בוחנת גם את כשירות פנחס עידן להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת.

על פי החוק, "עובד המדינה שדרגתו היא אחת מארבע הדרגות העליונות בכל סולם דירוג" לא יכול להיות מועמד לכנסת. במכתב ששלחה הוועדה לליכוד נכתב כי עידן שהיה יו"ר ועד רשות שדות התעופה, דורג ברמה הגבוהה ביותר בסולם של הרשות ובמהלך יוצא דופן הורד בארבע דרגות בחודש שעבר.

"לנוכח שינוי זה בדרגה, שנעשה לכאורה לצורך הגשת המועמדות", נדרשת עמדת הליכוד והיועץ המשפטי לממשלה לנושא", אמרו בועדת הבחירות.