ח"כ ציפי לבני
ח"כ ציפי לבניצילום: הלל מאיר/TPS

העיתון 'ישראל היום' מציג הבוקר (שלישי) מסמך ממנו עולה כי חקירת עבירות חמורות בהן נחשדו בכירי 'קדימה', אז בראשות חברת הכנסת ציפי לבני, הופסקה בשל מערכת הבחירות.

המסמך המדובר כולל את חוות דעתו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, המדווח על חקירה שנפתחה בשנת 2011. "לאחר העברת חומרי החקירה לפרקליטות בשנת 2013, נדרשו השלמות חקירה אשר הסתיימו לאחר כשנה", נכתב במסמך.

עוד מציין המשנה לפרקליט המדינה במסמך כי "מדובר בחשד לכאורה בביצוע עבירות חמורות, אשר בהן מעורבים, לכאורה, אישי ציבור בכירים, דבר אשר דרש בחינה מדוקדקת ומעמיקה, ואף חלקן של פעולות החקירה היו טעונות קבלת אישורים מקדימים בדרגים בכירים. בין לבין התקיימה מערכת בחירות אשר בגינה הופסקה החקירה, ששבה והתחדשה רק בסיומה".

העיתונאי מתי טוכפלד החושף את המסמך מעיר כי לעומת ההחלטה לקטוע את חקירות 'קדימה' בשל בחירות הרי שבשבועות האחרונים טוענים ראשי מערכת אכיפת החוק כי חקירות רה"מ בנימין נתניהו לא ייעצרו בגלל הבחירות, ומתעקשים כי לוח הזמנים יהיה מנותק מהקדמת הבחירות.

מהפרקליטות נמסר: “אנו פועלים על פי ההנחיות הקבועות של היועמ”ש לגבי תפקוד רשויות האכיפה בתקופת בחירות. אין כל קשר בין התיקים הנוגעים לרה”מ, לבין המקרה שהובא בפנייתכם”.