הרב דוידוביץ' (משמאל)
הרב דוידוביץ' (משמאל)צילום: אבי אוחיון, לע''מ

במערכת הפוליטית מגיבים בחריפות לתקיפה בארגנטינה שבה נפצע קשה רבה הראשי של המדינה, הרב גבריאל דוידוביץ'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר "אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה. אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה".

שר העלייה והקליטה יואב גלנט אומר "גלי האנטישמיות הגוברים ברחבי העולם מחייבים אותנו למאבק נחוש" ואף שולח מסר לשונאי ישראל, "ידע כל שונא ישראל כי חלפו הימים בהם דם יהודי הוא הפקר - מדינת ישראל היא ביתו ומקור כוחו של כל יהודי באשר הוא. איחולי החלמה מהירה לרבה הראשי של ארגנטינה, הרב דוידוביץ׳ ולרעייתו".

שר הפנים אריה דרעי הזכיר את האנטישמיות אשר מרימה ראש באירופה ובארצות הברית "והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. הקורבן הפעם- הרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ׳ שהוכה בביתו ואושפז במצב קשה", ואף דורש ממשלת ארגנטינה "לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי ארגנטינה".

שר האוצר משה כחלון איחל ברכת החלמה מהירה לרב דוידוביץ' והוסיף "התגברות מעשי האנטישמיות ברחבי עולם מטרידה מאוד".

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל מסרה כי "תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ' היא פשע שנאה ותוצאה של אנטישמיות שמרימה את ראשה ברחבי העולם. מתפללים לשלומו של הרב דוידוביץ' ולהחלמתו המהירה. יהדות ארגנטינה - מדינת ישראל לצדכם".

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' חיזק את ידיה של הקהילה היהודית בבואנוס איירס ואיחל החלמה מהירה לרב דוידוביץ' ולמשפחתו, "על הרשויות בארגנטינה לגלות אפס סובלנות לגילויים של אנטישמיות ולעשות הכל כדי לתפוס את התוקפים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

חבר הכנסת דודי אמסלם הזדעזע מהתקיפה ואף קבע כי המלחמה באנטישמיות "זו המלחמה האמיתית שלנו".

חבר הכנסת עמיר פרץ אומר "מזועזע מתקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ׳ ואשתו, ומאחל להם החלמה מהירה. אין זה משנה מה הרקע. הרמת הראש של האנטישמיות בארגנטינה ובעולם היא בלתי נסבלת. על הממשלה לדרוש מהרשויות בארגנטינה לפעול במהירות ובנחרצות. עלינו לעשות הכל להבטיח את שלומם של יהודים בכל מקום בעולם".

חברת הכנסת רויטל סויד אמרה, "שולחת איחולי החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ, שהותקף הלילה באכזריות בביתו, ומחזקת את ידי הקהילה היהודית במקום. מול האנטישמיות שמרימה את ראשה בעולם חייבים לעמוד במאוחד ולדרוש ממנהיגי המדינות לא רק גינויים אלא גם מיצוי הליכים ומאבק בתופעה ובפשעי השנאה".

השר לשעבר גדעון סער קבע כי "תקיפת הרב דוידוביץ׳ ורעייתו בביתם היא ארוע אנטישמי חמור במיוחד" בנוסף הוא "מקווה שהרשויות בארגנטינה יאתרו ויענישו במהירות את הפושעים".

השר לשעבר משה (בוגי) יעלון הגיב למתקפה, "ליבנו ותפילותינו עם הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳ ורעייתו שהותקפו בפראות על ידי פורעים אנטישמיים בביתם". על המאבק באנטישמיות הוא אומר "צריך להיאבק בנחישות באנטישמיות ההולכת ומרימה את ראשה המסוכן והמכוער ברחבי תבל בתקיפות ולדרוש ממנהיגי העולם לפעול למיגורה בדיבור ובמעשה. אחדות ישראל תוך חיזוק מדינת ישראל היא המענה לביטחונו של העם היהודי".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר "האנטישמיות האלימה מרימה ראש. איחולי החלמה לרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ' וחיבוק לחברי הקהילה. אנחנו יחד אתכם במאבק באנטישמיות, בארגנטינה, בצרפת או בכל מקום אחר שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו".

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ וחבר הכנסת יאיר לפיד הודיעו כי הם ילחמו באנטישמיות "המרימה את ראשה" ואף מוסיפים "דם יהודי אינו הפקר".

יו"ר מפלגת 'איחוד מפלגות הימין' הרב רפי פרץ איחל לרב דוידוביץ' ולרעייתו החלמה מהירה והוסיף "פגיעה בכל יהודי בעולם היא פגיעה בעם היהודי. חלפו הימים שדם יהודי היה הפקר. לעם היהודי יש היום בית יהודי גדול וחזק בארץ ישראל".