איימן עודה
איימן עודהצילום: אסתי דזיובוב/TPS

חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר חד"ש-תע"ל, גינה את תקיפת רבה הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ׳.

"אני ‏מזועזע מתקיפת הרב דוידוביץ' בארגנטינה. גזענות היא גזענות היא גזענות, ויש להוקיע אותה בכל מקום", אמר עודה.

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט אמר כי יש לנקוט בפעולות אקטיביות למיגור האנטישמיות במדינה. ״מחשבותינו ותפילתנו עם הרב דוידוביץ׳, רבה הראשי של ארגנטינה, שהותקף באכזריות מתועבת. אנחנו מתפללים להחלמתו המהירה, אך מחשבות ותפילות אינן מספקות. הגיע הזמן לפעולה", אמר.

לדברי בנט, מנהיגי העולם באירופה, בדרום אמריקה ובמקומות אחרים, לא עושים מספיק כדי ללמוד את לקחי העבר. "שלא כמו בעבר, היום יש לנו את ישראל, ביתו של העם היהודי כולו, וכל יהודי בעולם צריך לדעת שיש לו פה בית. אבל גם יהודים שרוצים לחיות בארגנטינה, בצרפת, באנגליה, בארה"ב או בכל מקום אחר ברחבי העולם, אנחנו כאן גם בשבילם. אנחנו נעמוד נגד האנטישמיות. ישראל חזקה היא התשובה היחידה לשנאת יהודים ואויבינו צריכים לדעת שדם יהודי אינו הפקר".

"אני קורא לממשלת ארגנטינה לנקוט עמדה ברורה מאוד, במילים ובמעשים. הפושעים שעשו זאת חייבים להימצא ולהיעמד לדין״, הוסיף יו"ר מפלגת הימין החדש.

שרת התרבות והספורט מירי רגב גינתה אף היא התקרית החמורה. "אסור שההתקפה האכזרית נגד הרב גבריאל דוידוביץ' ורעייתו תעבור מבלי שהתוקפים האנטישמיים יענשו במלוא החומרה על ידי שלטונות החוק של ארגנטינה. מאחלת החלמה מהירה לרב הקהילה ולרעייתו ומחזקת אותם ואת כל אנשי הקהילה היהודית בבואנוס איירס.

"בשנה האחרונה אנו עדים לעלייה מתמדת באירועי האנטישמיות נגד היהודים ברחבי העולם. הממשלות ברחבי העולם צריכות להתעורר בנושא הזה, להציב אותו גבוה בסדרי העדיפויות שלהן ולהיאבק בתופעה המסוכנת הזו, כדי שכולנו לא נצטער על זה עוד יותר בהמשך", הוסיפה.

השר לשירותי דת ח"כ יצחק וקנין סיפר "הזדעזעתי לשמוע על התקיפה של הרב דוידוביץ' ואישתו, אנו מתפללים מכאן לשלומם ומאחלים להם רפואה שלימה במהרה. בתקופה האחרונה אנו עדים לגל אירועי אנטישמיות ברחבי בעולם, אני קורא למנהיגי המדינות לטפל ביד קשה ובענישה מחמירה כנגד מבצעי פעולות אנטישמיות, וכן אני קורא לממשל בארגנטינה לתפוס במהרה את התוקפים ולהעניש אותם בחומרה".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר כי "האנטישמיות האלימה מרימה ראש. איחולי החלמה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ' וחיבוק לחברי הקהילה. אנחנו יחד אתכם במאבק באנטישמיות, באגרנטינה, בצרפת או בכל מקום אחר שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו".

‏"תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ' היא פשע שנאה ותוצאה של אנטישמיות שמרימה את ראשה ברחבי העולם. מתפללים לשלומו של הרב דוידוביץ' ולהחלמתו המהירה. יהדות ארגנטינה - מדינת ישראל לצדכם", הוסיף.

בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת "כחול לבן", אמר "אני מאחל החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳. אנו ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם בנחישות. דם יהודי אינו הפקר".