מנהיג הלייבור קורבין
מנהיג הלייבור קורביןצילום: רויטרס

מפלגת הלייבור הבריטית מתנגדת להחלטת שר הפנים הבריטי להכריז על חיזבאללה כולו, הזרוע הצבאית והזרוע הפוליטית, כעל ארגון טרור, ולהחרים אותו באופן כולל.

המפלגה דורשת משר הפנים סאג'יד ג'אוויד לספק הוכחות שיצדיקו את החלטתו להרחיב את החרם על חיזבאללה.

לדברי דובר מפלגת הלייבור "משרד הפנים חייב להראות שההחלטה הזו ננקטה באופן אובייקטיבי וחסר פניות, ונובעת מראָיה ברורה וחדשה – ולא משאיפות להשיג תפקידי הנהגה".

אתמול הודיעו שרי החוץ והפנים של בריטניה על החלטתם להכניס את חיזבאללה, כולל הדרוע הפוליטית שלו, לרשימת ארגוני הטרור אשר החוק הבריטי אוסר על כל קשר אתם.

שר הפנים של בריטניה, סאג'יד ג'אוויד, הסביר "המטרה שלי כשר הפנים היא להגן על העם הבריטי. במסגרת זו אנו מזהים ומאיימים על כל ארגון טרור המאיים על ביטחוננו, יהיו אשר יהיו המוטיבציות או האידיאולוגיה שלהם, ולכן אני נוקט פעולה נגד כמה ארגונים כיום".

"חיזבאללה ממשיך במאמציו לערער את המצב השברירי במזרח התיכון - ואיננו יכולים עוד להבחין בין הזרוע הצבאית שכבר נאסרה לבין המפלגה. בגלל זה לקחתי את ההחלטה לאסור את המגע עם הקבוצה כולה".

שר החוץ של בריטניה, ג'רמי האנט, ציין, "אנחנו תומכים נחרצים בלבנון יציבה ומשגשגת. אין אנו יכולים להיות שאננים בכל הנוגע לטרור - ברור שההבחנה בין הזרועות הצבאיות והפוליטיות של חיזבאללה אינה קיימת, ובאמצעות איסור החיזבאללה על כל צורותיו, הממשלה שולחת איתות ברור לכך שפעילותה המזיקה באזור בלתי מקובלת לחלוטין ופוגעת בביטחון הלאומי של בריטניה. זה לא משנה את המחויבות המתמשכת שלנו ללבנון, שאיתה יש לנו מערכת יחסים רחבה וחזקה".