אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Shutterstock

אם תשאלו כל אדם בוגר, הוא יגיד לכם שיש לו רכב חלומות שהוא היה רוצה לנהוג בו. למעשה, לרוב הילדים יש חלום כזה.

העניין הוא שאנחנו גדלים ומתחתנים ומביאים לעולם ילדים, שבזמן שהם חולמים על פרארי ולמבורגיני, אנחנו צריכים לדאוג להם לקורת גג ופת לחם בראש ובראשונה.

אז גם אם לא נרכוש מכונית יוקרה כנראה שכן נרכוש רכב שיעניק לנו מענה ושירות טוב ואמין. אבל, בדיוק כפי שאנו מתכננים את התקציב של המכונית עלינו לתכנן מראש ולהבין מה העלויות הנלוות לה, ולבחון האם יש לנו דרך להוזיל אותן.

מחקר וביטוח

אחד הסעיפים שמצריך הכי הרבה יחס הוא ביטוח רכב. בשעה שעלות ביטוח רכב חובה דומה מאד ברוב חברות הביטוח – בביטוח צד ג' או ביטוח מקיף יש פערי מחיר בין החברות השונות, בדרך כלל השיטה הישירה היא הזולה יותר, מכיוון שאין בנמצא סכום כסף שמגיע לסוכן הביטוח כגורם מתווך.

הכל בהתאם לתנאי הפוליסה, הכיסויים השונים, העבר הבטיחותי של הנהג, גילו, מספר המבוטחים וכמובן עלות הרכב עצמו. לכל אלו מצטרפים משתנים נוספים שקובעים את המחיר הסופי של הפוליסה, ומאחר ומדובר בסעיף שמתחדש כל שנה – כדאי מאד להסתכל עליו לטווח הארוך. חשוב מאד לערוך השוואה בין ביטוחי רכב שונים ולבדוק את התנאים לעומקם. היום ניתן לבצע השוואות כאלו באופן מקוון ומיידי, ולקבל מידע טוב ומהימן, אך כדי לקבל פוליסה מותאמת אישית וממוקדת יותר עבורכם – אתם תמיד יכולים להתקשר ולשוחח עם נציג.

צריכת דלק

הדלק יקר מאד בישראל, ונדמה שלא משנה מה קורה בשוק העולמי – המחיר בארץ רק עולה. זהו מקור הכנסה מהותי מאד למדינה וכפי שמסתמן בשנים הקרובות כנראה שנמשיך ונשתמש בו. השוק מלא בכל מיני הבטחות של תוספים ורכיבים חכמים שאמורים לצמצם את צריכה הדלק אך הדבר היחיד שניתן להסתמך עליו הוא חוקי הפיזיקה. רכבים קטנים, ברוב המקרים – חסכוניים יותר בדלק, מנועים גדולים וראוותניים מבזבזים יותר וצורכים יותר, מנועים ישנים מתבלים וגם הם יכולים להרחיב את החור בכיס. תיבות הילוכים ידניות, למרות שהולכות ונעדרות מהכבישים – הרבה יותר פשוטות לתפעול מבחינת מאמץ הרכב ולכן הן חסכוניות יותר מרכבים בעלי תיבת הילוכים אוטומטית.

כיום כל יצרן רכב מפרסם את נתוני צריכת הדלק של כל דגם ודגם. אמנם מדובר בתנאי מעבדה, אך זה אמור לתת לכם תמונה כללית על הרכב ועל עלויות הדלק. אם יש לכם הערכה של כמות הקילומטרים שאתם צוברים מדי חודש על סמך ההיסטוריה שלכם – תוכלו לחשב את זה ולקבל תמונה עוד יותר מדויקת.

אמינות במחיר הזדמנות

שוק הרכב בישראל מוצף. מדי שנה עוד ועוד כלי רכב חדשים עולים על הכביש, דגמים מעודכנים ושחקנים חדשים מצטרפים. התחרות גדלה, המחירים יורדים, ואיתם יורד גם המחירים של מכוניות משומשות. חברות מכירה וליסינג מציעות מבצעים ותנאי מימון מרשימים וגם השוק הפרטי לא טומן יד בצלחת ונותן לכם אפשרות לקנות רכב בהזדמנות. כשהשוק פתוח ועומדות לרשותכם אפשרויות מגוונות – נותר לכם רק לבדוק את עניין האמינות של הרכב שמעניין אתכם.

שימו לב שלכל יצרן יש דגמים טובים יותר וטובים פחות. הרשת מלאה בחוות דעת אישיות ומקצועיות שיכולות לעזור לכם בקבלת ההחלטה על הרכב שלכם. כל הפסקה הזו מתנקזת לשאיפה אחת: ככל שהרכב אמין יותר – כך תחסכו לעצמכם ביקורים במוסך, והחיסכון הזה מתבטא גם בזמן ובכסף.

אם כבר מוסך

טיפול ברכב ותחזוקה שוטפת שלו הם מתכון לשמירה עליו ותקינות שלו. עם זאת, גם למוסכים יש עלויות משלהם ולפעמים עבור תהליך פשוט אתם יכולים להיפרד ממאות שקלים, אם לא יותר. אז אם יש לכם מעט אוריינטציה טכנית, תמצאו שאת לא מעט מהטיפולים הפשוטים אתם יכולים לעשות בעצמכם. החלפת נורה שנשרפה ואפילו החלפת שמן הם דברים שתוכלו לבצע לבד או לבקש ממישהו שיעזור לכם.

נוסף על הטיפולים גם תחזוקה שבשגרה תשמור על רכב תקין – מילוי צמיגים, בדיקות שמן ומים אחת לשבוע – יכולים לחסוך לכם לא מעט כסף, שבמקום להוציא אותו על מוסכים – תוכלו להשקיע אותו בילדים. לכן תדעו, אולי יום אחד יהיה להם מספיק לפרארי או למבורגיני.